رییس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: با مساعدت ۲۱۴ هزار یورویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آزمایشگاه‌ مرکزی این دانشگاه تجهیز شد.

آزمایشگاه دانشگاه حکیم سبزواری با ۲۱۴ هزار یورو تجهیز شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی اصغر مولوی افزود: به منظور تجهیز آزمایشگاه‌ مرکزی دانشگاه حکیم سبزواری از محل این اعتبار ارزی T تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته از شرکت‌های معتبر بین المللی خریداری شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این اعتبار ارزی طی یک سال گذشته ۶ میلیارد ریال نیز تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی ساخت داخل برای آزمایشگاه دانشگاه حکیم سبزواری فراهم شده است.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: دستگاه طیف سنج پلاسمای جفت القائی که از تجهیزات آزمایشگاهی پرکاربرد در آنالیز بخش گسترده ای از عناصر است و دستگاه  طیف سنج مادون قرمز که استفاده زیادی در پژوهش‌های دانشگاهی و صنایع دارد برخی از تجهیزات خریداری شده برای این آزمایشگاه است.

مولوی افزود: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه حکیم سبزواری شامل آزمایشگاه‌های دانشکده‌های علوم پایه، فنی مهندسی، مهندسی نفت، جغرافیا و علوم محیطی است که برای ارایه خدمات بهتر به پژوهشگران دانشگاهی و صنایع با یکدیگر همکاری می‌کنند.

دانشگاه حکیم سبزواری جزء ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی و ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها