رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امنیت ملی برای ما مهم است و تعارف‌بردار نیست، گفت: قوی شدن ایران اسلامی وظیفه الهی و ملی برای همه قوا است.

امنیت ملی تعارف‌بردار نیست/ جهش تولید در گرو مبارزه با فساد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام رئیسی در جلسه شورای قضائی استان قم با تاکید بر اینکه قوی شدن ایران اسلامی وظیفه الهی و ملی برای همه قوا است و امنیت ملی از اقتضائات این قوی شدن است، گفت: مسئله امنیت ملی برای ما بسیار مهم است و نباید احساسی و با تعارف با آن برخورد کرد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه نباید اجازه داد کسانی از طریق رابطه با بیگانگان و به عنوان عامل دشمن علیه کشور فتنه و توطئه کنند چرا که امنیت ملی متعلق به همه ملت است، افزود: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و قضائی و همچنین نیروهای مسلح، نسبت به مسئله محوری امنیت ملی حساسیت و جدیت بیشتری داشته باشند.

رونق و جهش تولید در گرو مبارزه با فساد و ایجاد امنیت اقتصادی

وی با تاکید بر اینکه حمایت از تولید، مبارزه با فساد و حفظ کرامت انسانی سه اولویت مهم دستگاه قضا در سال جاری است، ادامه داد: حمایت از تولید در سال جهش تولید از مهمترین مسائل است که مبارزه با فساد از پیش زمینه‌های آن است و نباید در هیچ زمانی این دو مسئله به حاشیه برود.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد کمک به سزایی به رونق و جهش تولید می‌کند و تأمین امنیت سرمایه گذاران و تولید گران در گرو مبارزه با فساد و ناامنی است، گفت: بر همین اساس به همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان تولیدی و مسئولان قضائی تاکید می‌کنم که نسبت به امر فساد حساس بوده و در هیچ شرایطی اجازه ندهند مفسدان امنیت اقتصادی کشور را به هم بزنند.

رئیس قوه قضائیه ورود دستگاه قضائی به موضوع حمایت از تولید را مانعی برای فعالان اقتصادی و تولید گران ندانست و افزود: بلکه در نظام قضائی به دنبال رفع مشکلات واحدهای تولیدی و موانع رونق تولید است.

وحدت و انسجام ملی امری راهبردی

رئیس قوه قضائیه گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب بر وحدت و انسجام ملی امری راهبردی است و بنای همواره همکاری با مجلس و دولت و همه دستگاه‌ها و نهادها بوده تا همه با همدلی و همفکری در جهت قوی شدن ایران درعرصه اقتصادی و امنیتی و علمی و فرهنگی حرکت کنند.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه راهبرد رهبری در بی اثر کردن تحریم‌ها باید با جدیت پیگیری شود، متذکر شد: آنچه کشور را قوی می‌کند خنثی کردن تحریم‌ها و تهدیدات است.

وی با تقدیر از زحمات همکاران دستگاه قضا در استان قم به آمار بالای تصادفات در استان اشاره و بر لزوم برنامه ریزی در جهت کاهش این آمار تاکید کرد و گفت: جاده‌های مواصلاتی نامناسب از عوامل افزایش تصادفات است که منجر به خسارت انسانی و مالی می‌شود و همه دستگاه‌های مسئول وظیفه دارند با همکاری دادگستری آمار تصادفات کاهش یابد.

آیت‌الله یزدی عالمی مجاهد پارسا و خدمتگزار

رئیس قوه قضائیه در این نشست با تجلیل از شخصیت علمی و انقلابی آیت‌الله یزدی گفت: آیت‌الله یزدی عالمی مجاهد پارسا و خدمتگزار بود که خدمات فراوانی در دوران حضور ۱۰ ساله‌اش در دستگاه قضا داشت و تا آخر عمر به انقلاب، نظام ارزش‌ها، و تعالی کشور می‌اندیشید.

همچنین در این جلسه رئیس دادگستری استان قم با ارائه گزارش عملکرد یکساله این مجموعه از کاهش ۱۶.۶ درصدی موجودی پرونده‌های قضائی در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام مظفری افزود: در حال حاضر فقط ۴ شعبه حقوقی بالای ۲۰۰ پرونده دارند و از مجموع ۱۸ هزار پرونده در این شعب ۱۳ پرونده همچنان مفتوح است.

وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته در جهت کاهش پرونده‌های معوقه نیز گفت: از مجموع پرونده‌های مسن در استان ۸۱ درصد مختومه شده و تا پایان سال همه این پرونده‌ها به جز آن‌ها که شرایط خاصی دارند مختومه خواهند شد.

برچسب‌ها