رییس اداره جهاد کشاورزی مشهد گفت: این شهرستان قله هدف متخلفان تغییرکاربری و دلالان زمین‌های کشاورزی و دارنده بیشترین تخلفات در این زمینه در مقایسه با سایر شهرستانهای خراسان رضوی است.

مشهد دارای بیشترین تخلفات تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی است

به گزارش قدس آنلاین، امید طهماسبی‌زاده  افزود: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون با تخریب هزار قطعه باغ ویلای فاقد مجوز که در مراحل مختلف ساخت قرار داشتند از ۳۵۰ هکتار زمین کشاورزی در این شهر رفع  تصرف شده است.

وی ادامه داد: این کلانشهر در برخورد با متخلفان و شناسایی و قلع و قمع بناهاب فاقد مجوز رتبه اول خراسان رضوی را دارد و در این زمینه هیچ گاه تعطیلی در کار نیست.

رییس اداره جهاد کشاورزی مشهد گفت: با توجه به حساسیت‌های ویژه در شهرستان مشهد و هماهنگی با مسوولان امنیتی و همراهی خوب کمیته صیانت از حقوق مردم و شورای حفظ حقوق بیت‌المال مشکلی در اجرای قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز نداریم.

وی افزود: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای دریافتی پیش‌بینی می‌شود بین پنج تا ۱۰ درصد از ۹۲ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی شهرستان مشهد دچار تغییر کاربری غیرمجاز شده است.

طهماسبی زاده با اشاره به خسارات وارده ناشی از تغییر کاربری غیرمجاز زمینهای کشاورزی ادامه داد: طبق ماده سه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها علاوه بر جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای زمین زراعی و باغ‌ها به قیمت روز برای متخلفان، در صورت تکرار جرم مجازات حبس از یک تا ۶ ماه نیز در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی افراد سودجو و دلال با قطعه بندی و فروش زمینهای کشاورزی و اعلام وجود مجوز ساخت و ساز اقدام به فروش زمین به مردم می‌کنند، گفت: در تمامی این اقدام های خلاف قانون، سودجویان از کم اطلاعی خریداران سوء استفاده کرده و با وعده دروغ ایجاد جاده آسفالته و رساندن انشعابات آب، برق و دیگر خدمات طوری وانمود می‌کنند که دیوارکشی و ایجاد بنا و ساختن باغ ویلا در منطقه هیچ ممنوعیتی ندارد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها