مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از انتشار فراخوان طراحی و ساخت تندیس یادمان سرباز از سوی این سازمان خبر داد.

تندیس «سرباز» ساخته می‌شود/ دعوت سازمان زیباسازی از هنرمندان مجسمه‌ساز

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به انتشار فراخوان طراحی و ساخت تندیس یادمان سرباز از سوی این سازمان، گفت: از هنرمندان مجسمه‌ساز دعوت می کنیم با ارایه طرح‌های خود در این فراخوان مشارکت کنند و آثار پیشنهادی خود را در قالب ماکت و با رعایت شرایط ذکر شده در فراخوان، ارایه دهند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه مهلت ثبت‌نام تا تاریخ ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ است، تصریح کرد: هنرمندان می‌توانند طی مدت زمان مشخص شده، با ارسال فرم، طرح خود را در قالب تعیین شده به نشانی الکترونیکی farakhanart@gmail.com ارایه کنند.

وی به نکات حایز اهمیت در ارایه طرح اشاره کرد و افزود: تمرکز بر طراحی جزییات ضروری فیگور، چهره و حالت و اجتناب از پرداختن به تمام نکات، شخصیت‌پردازی و استفاده از تکنیک و دستاوردهای مجسمه‌سازی معاصر، استفاده نکردن صرف از روش سی ان سی و تراش سه بعدی و لزوم وجود ویژگی‌های تکنیکی، شخصی و حسی هنرمند، خلاقیت و نوآوری در برخورد با موضوع در ارایه طرح بسیار اهمیت دارد.

ضرغامی بیان کرد: اثر منتخب در قالب تندیس در مقابل درب ورودی سازمان وظیفه عمومی ناجا نصب خواهد شد، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود هنرمندان برای درک بیشتر موقعیت مکانی نسبت به بازدید از محل مذکور اقدام کنند، همچنین بهتر است هنرمندان برای هماهنگی بیشتر تندیس با فضای موجود نسبت به طراحی پایه نیز اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در پایان اظهار کرد: داوری آثار ارایه شده توسط هیات داوران مدعو از طرف سازمان زیباسازی انجام می‌شود و طرح منتخب ممکن است مشروط به بازنگری و اصلاح موردی و بررسی ماکت و سپس تایید نهایی باشد.

هنرمندان می‌توانند طرح‌های خود را به نشانی، تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان جمالی شرقی، مدیریت آثار حجمی سازمان زیباسازی شهر تهران (عمارت عین الدوله) ارسال کنند و در صورت نیاز نیز با شماره ۴۷-۲۲۹۶۹۷۴۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها