همزمان با اجرای کشوری گام چهارم بسیج ملی مقابله با کووید ۱۹ " طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی"در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال اجراست.

موفقیت روزافزون طرح شهید سلیمانی در محلات و مساجد مشهد

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با اجرای کشوری گام چهارم بسیج ملی مقابله با کووید ۱۹ " طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی"با عنوان «مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور» با مشارکت بسیج مستضعفین، این طرح در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال اجرا است.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه اظهار کرد: این طرح با مشارکت سازمان بسیح مستضعفین، سازمان هلال احمر و سایر بخش‌های توسعه با استفاده از ظرفیت‌های برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» که در آن سفیران سلامت خانوار و رابطین سلامت محله جذب و آموزش داده شده‌اند، برای کنترل و پیشگیری از شیوع کووید ۱۹ به مرحله اجرا درآمده است.

فرهمند خاطرنشان کرد: هدف کلی این طرح مدیریت و کنترل کووید ۱۹ با استفاده از مشارکت‌های مردمی و همکاری‌های بین بخشی است که از اصول اولیه و اساسی مراقبت‌های اولیه بهداشتی است.

وی افزود: اهداف اختصاصی نیز شامل قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش میزان بستری در بیمارستان‌ها و کاهش میزان مرگ و میرها است.

 

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تلاش برای پوشش حمایتی از گروه‌های آسیب‌پذیر و در معرض خطر را یکی دیگر از اهداف اختصاصی این طرح برشمرد و گفت: برای رسیدن به اهداف طرح باید یکسری اصول در اجرا مورد توجه جدی مجریان طرح باشد تا این طرح ملی به شکل مناسبی به مرحله اجرا درآید.

وی استفاده از توان نیروهای مقاومت بسیج و مشارکت‌های مردمی، اجرای برنامه به شکل محله محور، تکیه بر نظام شبکه بهداشتی، درمانی گسترده و قوی کشور، رعایت موازین کنترل عفونت و حفاظت فردی، بهره مندی از ظرفیت های برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت و... و. را از مهمترین اصول اجرای این برنامه عنوان نمود.

فرهمند خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی با هدف رعایت دستورالعمل‌های  بهداشتی توسط افراد، کمک به شناسایی و ارجاع به موقع مبتلایان به مراکز درمانی، کمک به رفع موانع قرنطینه، کمک‌های معیشتی، پیگیری امور شخصی، فراهم آوری خدمات تکمیل درمان و... از  جمله مواردی است که در این طرح به آن پرداخته می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها