مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: وجود پایانه های مرزی سرخس، لطف آباد، باجگیران و دوغارون و مراکز عمده تولید در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و معدنی، این استان را به قطب حمل و نقل کشور تبدیل کرده است.

خراسان رضوی به قطب حمل و نقل کشور تبدیل شده است

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم نصری همزمان با هفته حمل و نقل و رانندگان به تشریح اقدامات این اداره کل پرداخت و افزود: این استان با جابه‌جایی سالانه ۳۱ میلیون تن کالا رتبه پنجم کشور و حمل حدود ۵.۲ میلیون تن کالا در بخش‌های صادرات و ترانزیت رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این استان پارسال نیز با جابه‌جایی ۱۹ میلیون مسافر رتبه اول کشور را در این حوزه به دست آورد.

مدیر کل راهداری خراسان رضوی، حمل و نقل را پیشران توسعه در استان دانست و گفت: خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه دارد که ۱۴ هزار کیلومتر آن  آسفالته و مابقی خاکی و روستایی است و حدود ۱۱۱ کیلومتر آزادراه و هزار و ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه نیز در استان وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر این هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه اصلی و سه هزار و ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد که با توجه به اینکه ۹۰ درصد حمل و نقل از طریق جاده انجام می‌گیرد و ۱۰ درصد مابقی از طریق ناوگان ریلی و هوایی انجام می‌شود، لزوم توجه ویژه به این بخش ضروری است.

نصری ادامه داد: حدود ۳۵ درصد راه‌های آسفالته استان نیاز مبرم به ترمیم و روکش دارد که برای این مهم مناقصه ها برای برخی راهها برگزار شده و مابقی در دست اقدام است که امیدواریم تا پایان سال مالی جاری  ۴۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر راه را روکش و ترمیم کنیم.

وی گفت: مهمترین رکن در بخش حمل و نقل توجه ویژه به مقوله ایمنی جاده است و بر این اساس ۱۴۷ نقطه پرتصادف در راه‌های استان شناسایی شده که با همکاری پلیس راه و کمیسیون ایمنی راه‌های استان، از سال ۹۳ این نقاط در بستر GIS بارگذاری شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی راه را بستر امن کاربران جاده عنوان کرد و افزود: ۶۰ نقطه پرحادثه در طول جاده های استان شناسایی شده که تاکنون ۳۴ نقطه رفع نقص شده و ۲۰ نقطه نیز تا پایان سال مالی رفع نقص خواهد شد.

وی ادامه داد: با شروع فصل سرما طرح زمستانه این اداره کل از آبان ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

نصری گفت: در این راستا ۷۲ گروه ثابت و سیار با ۵۷۴ دستگاه خودرو سبک و سنگین در ۵۱ گردنه و مقطع برفگیر استان به صورت شبانه روزی مستقر هستند و کار امدادرسانی به شهروندان را در کنار سایر دستگاه‌های امداد جاده‌ای انجام می‌دهند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها