آیین تکریم و معارفه مدیرعامل انتشارات سوره مهر با حضور محمدمهدی دادمان، رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی، محسن مومنی شریف، عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه هنری و جمع محدودی از مدیران حوزه‌ هنری انقلاب اسلامی برگزار شد و با تکریم عبدالحمید قره‌داغی، علی اکبر شیروانی به عنوان مدیرعامل انتشارات سوره مهر معارفه شد.

حفظ، تثبیت و توسعه سبد متنوع انتشارات؛ رویکرد پیش روی سوره مهر

قدس آنلاین: به گزارش پایگاه خبری سوره مهر،‌ در این مراسم رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی ضمن تشکر از مدیران سابق حوزه‌ هنری و انتشارات سوره مهر، گفت: شجره طیبه سوره مهر در طی این مدت باغبان‌های صالحی داشته که این چنین به باروری و بالندگی رسیده است و ما قدردان این افراد هستیم.

وی درباره انتصاب مدیرعامل جدید سوره مهر اظهار داشت: آقای قره داغی با تلاش و کوشش فراوانی که در این سال‌ها داشتند سوره مهر را به جایگاه بالایی رساند و اگر حضور جدی تر ایشان در حوزه هنری احساس نمی‌کردم این جابه جایی صورت نمی‌دادم و لذا این تغییر مدیریت یک ضرورت بود و خدا را شاکرم که آقای شیروانی از دل انتشارات برآمده اند و امیدوارم که با مدیریت ایشان سوره مهر هر چه بیشتر در زمینه‌های مختلف بدرخشند.

دادمان در ادامه در تببین نکاتی راهبردی به مدیریت جدید انتشارات تاکید کرد: تلاش هر چه بیشتر در زمینه ترویج و توزیع آثار باید در اولویت باشد. همچنین حفظ، تثبیت و توسعه سبد متنوع انتشارات باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس حوزه هنری افزود:  ارتقا شاخص‌های اداره نشر با مشورت با صاحب نظران و هیئت مدیره و نقش آفرینی در تکلیف حضرت آقا در تولید صد برابری آثار، توجه به کانون‌های فکری حوزه هنری از نکاتی هستند که آقای شیروانی باید به آنها توجه داشته باشد.

تعهد و تخصص محورهای فرهنگ سازمانی سوره مهر

 مؤمنی شریف با تاکید بر اهمیت و جایگاه سوره مهر در فعالیت فرهنگی حوزه هنری و صنعت نشر کشور گفت: این روز را به فال نیک می‌گیریم که سرفصل تازه‌ای برای سوره مهر آغاز می شود و از آقای دادمان خواهش می‌کنم پیگیری کنند تا مستندنگاری از فعالیت سوره مهر کار شود.  سوره مهر وقتی تأسیس شد همه دفاتر دیگر سوره مهر را به حرکت واداشت و باعث تحولی بنیادی در حوزه هنری شده است.

وی تاکید کرد: سوره مهر علاوه بر ناشر بودن، یک الگوی موفق از فرهنگ سازمانی است و کارکنان کاربلد و متعهد آن نمونه موفق از فرهنگ سازمانی را دارا هستند. به نوبه خود از آقای دادمان تشکر می‌کنم که به همکاران خود سوره مهر اعتماد کردند و سکان این ناشر انقلابی را به یکی از فرزندان آن سپردند. خدارا شاهد می‌گیرم که در هر زمینه ای که به آقای قره‌داغی اعتماد کردم و مسئولیت دادم فراتر از تصوراتم ظاهر شدند و کار را بهترین صورت انجام دادند.

مؤمنی شریف ادامه داد: آقای قره داغی نسبت به سازمانی که در آن مسئولیت دارند تعصب دارند و بیشتر از این که به فکر منافع شخصی خودشان باشند به فکر منافع سازمان هستند. انتشارات سوره مهر علاوه بر هیئت مدیره و کارکنان و شورای تولید کتاب دو سرمایه ارزنده دارد؛ اول نویسندگان و مؤلفانش و دوم مخاطبان آن که به آقای شیروانی توصیه می‌کنم قدر این دو سرمایه را بدانند و در حفظ و نگه داری آنها تلاش کنند.

قره‌داغی: در سوره مهر کار نکردم، زندگی کردم

در ادامه این مراسم عبدالحمید قره داغی مدیرعامل سابق انتشارات در سخنانی گفت: من در این چهار سالی که در سوره مهر بودم، به معنای واقعی کلمه کار نکردم، بلکه با این انتشارات زندگی کردم و اعتراف می‌کنم که دورانی که در این عرصه بودم بهترین لحظات زندگی من بود.

وی با تشکر از مدیران و کارکنان سوره مهر اظهار داشت: بدون کمک و همراهی این عزیزان در مسئولیت سنگینی که بر عهده داشتم موفق نمی‌شدم.

مدیرعامل سوره مهر در ادامه در گزارشی مبسوط از دستاوردهایی که این ناشر در این مدت داشته عنوان کرد: در این مدت بیش از 1713 عنوان کتاب چاپ اول و تجدیدچاپی منتشر شد که بیش از 822 عنوان چاپ اول بوده است.

همچنین طی این مدت بیش از 3 میلیون هزار جلد کتاب تولید شد و به فروش رفته است.  راه اندازی بخش کودک و نوجوان مهرک، انتشار 74 عنوان کتاب ترجمه شده به زبانهای مختلف، برگزاری نمایشگاه کتابهای ترجمه شده، تولید بیش از 2100 کتاب الکترونیک و 165 کتاب صوتی، تولید 3800 دقیقه تیزرو مستند درباره کتابها و مولفان، افتتاح فروشگاه ساحل اصفهان، حضور مستقل در نمایشگاه های مختلف کتاب در کشورهای منطقه و جهان، برگزاری بیش از 110 رونمایی کتاب و .... از جمله فعالیتهای انتشارات در این مدت است.

شیروانی: امیدوارم میراث سوره مهر را درست حفظ کنم و انتقال دهم

علی اکبر شیروانی مدیرعامل جدید انتشارات سوره مهر در پایان این مراسم اظهار داشت: یکی از کلمه ها و مفاهیمی که در قرآن مجید پرتکرار است کله ارث و میراث است که خیلی بدان توجه نمی شود اما در قرآن تاکید می شود که این ارث مورد بازخواست و سوال قرار می گیرد و درباره کسانی که میراثی بر عهده آنها گذاشته شده پاسداری کنند صفاتی خوبی ذکر می شود.

وی افزود: میراث سوره مهر، میراث ماندگار و پربرکتی است که وظیفه خود می دانم آن را درست حفظ کنم چرا که ما مدیون تاریخ و شهدای انقلاب و دفاع مقدس هستیم و سوره مهر میراث شهداست و تاکید می کنم که ما فرصت چندانی نداریم که بتوانیم این میراث را به سرمنزل مقصود برسانیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها