مازندران- مدیرکل راهداری مازندران از گران بودن جاده های مازندران گفت و عدم توسعه راه های روستای را ناشی از فقر مصالح دانست.

فقر مصالح، عدم توسعه راه های روستایی را رقم زده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عباسعلی نجفی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در پاسخ به سوال قدس آنلاین که چرا آسفالت راه های روستایی روند کندی دارد؟ با اشاره به اینکه هزینه پرداخت خسارت برای تملک اراضی موردنیاز برای احداث جاده در مازندران بالاست، اظهار کرد: هزینه ساخت یک کیلومتر راه روستایی در استان ۱۵ میلیارد ریال است درحالیکه با این اعتبار در استان های دیگر می توان یک کیلومتر راه اصلی احداث کرد.

وی با بیان اینکه تاسیسات نباید در حریم راه ها اجرا شود، از دستگاه های خدمات رسان گلایه کرد و یادآور شد: متاسفانه با رایزنی های غلط، پروژه ها در حریم محورها اجرا و در برخی موارد حتی به جسم را آسیب وارد می شود.

مدیرکل راهداری مازندران در رابطه با پرسش قدس که چرا پروژه محور ساری - تاکام که بصورت ناقص اجرا شده را از راه و شهرسازی تحویل گرفته اید؟ خاطرنشان کرد: هنوز این محور تحویل موقت هم نشده است و برای اینکه ترافیک روان شود، تردد برقرار گردید.

نجفی ادامه داد: درصدد اجرای روشنایی در دو کیلومتر از این محور که نیوجرسی نصب شده، هستیم و مناقصه نصب روشنایی در دو کیلومتر دیگر نیز برگزار شده و امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی از رفع ۱۶۵ نقطه حادثه خیز در سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰۷ نقطه پرخطر در محورهای استان وجود داشته و منتظر ابلاغ اعتبارات هستیم تا این مناطق نیز اصلاح شوند.

برچسب‌ها