دبیر هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خراسان رضوی گفت: پرونده شبکه گسترده کلاهبرداری و جعل مدارک دانشگاهی معروف به "هلدینگ آفتاب" در شعبه نخست دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی این استان بررسی و رأی نهایی آن صادر شد.

دادگاه رای قضایی نهایی پرونده هلدینگ آفتاب را صادر کرد

به گزارش قدس آنلاین دکتر حسین جعفری ثانی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس این حکم متهم ردیف نخست پرونده به ۲۰ سال حبس، تحمل ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از مشاغل دولتی محکوم شد.

وی ادامه داد: حکم دادگاه برای ۱۵ متهم دیگر پرونده شبکه گسترده کلاهبرداری و جعل مدارک دانشگاهی معروف به "هلدینگ آفتاب" نیز شامل مجازاتهای قاطع همراه با محکومیت سنگین است.  

دبیر هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خراسان رضوی گفت: این پرونده پس از حدود دو سال پیگیری از سوی این هیات و طی روند بازپرسی در مراجع مربوطه، به ‌صورت علنی با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات، نمایندگان تمامی وزارتخانه‌ها و دستگاههای مرتبط منجر به صدور رای شد.

وی افزود: علاوه بر شکایت سازمانها و نهادهای دولتی از متهمان پرونده هلدینگ آفتاب، دادخواهی شاکیان خصوصی مبنی بر جعل لوگو، برند و مهر موسسات آنها توسط متهم پروند، نیز مطرح بود.

عنوانهای اتهامی ۱۵ متهم پرونده شبکه گسترده کلاهبرداری و جعل مدارک دانشگاهی معروف به "هلدینگ آفتاب" در کیفرخواست صادره این پرونده ۴۰ جلدی شامل "مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای، اخلال در نظام اقتصادی از طریق فرار مالیاتی، پولشویی، مشارکت در جعل مدارک تحصیلی دانشگاههای خارجی و مؤسسات آموزش عالی، جعل مهر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مهر تاییده مدارک این وزارتخانه، نشر اکاذیب رایانه‌ای، جعل مهر و علامت شرکتهای متعلق به شاکیان خصوصی و مشارکت در جعل رایانه‌ای ۹۹ پایگاه اینترنتی" بود.

دادگاه رسیدگی به تخلفات متهمان پرونده "هلدینگ آفتاب" پنجم مرداد ماه امسال در مشهد آغاز شد.

این پرونده در مشهد توسط قاضی "سیدهادی منصوری" در شعبه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران در نظام اقتصادی مورد قضاوت منتهی به صدور رای قرار گرفت.

برچسب‌ها