رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: با وجود اینکه تهیه سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی استان تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد اما بنا داریم ادامه این طرح را در سال آینده داشته باشیم.

طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی خراسان رضوی، سال آینده نیز ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر رضا جمشیدی در نشست شورای راهبردی طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی استان که در محل سالن شورای جهاددانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اگر از سوی مرکز برای تهیه سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی استان برای سال آینده مجوزی صادر نشود، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان می‌تواند برای اسناد توسعه به صورت بخشی و شهرستانی ورود پیدا کرده و از اعتبارات عمرانی مشابه برای کارهای مطالعه و توسعه‌ای استفاده کند.

وی بیان کرد: انجام تهیه سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی که با همکاری جهاددانشگاهی خراسان رضوی صورت می‌پذیرد به عنوان الگو در کشور مطرح شده است.

جمشیدی گفت: باید هر شهرستان تا پایان برنامه ششم توسعه، سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی دارای قابلیت اجرا داشته باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی عنوان کرد: باید مطالعات طرح تهیه سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی قابلیت کاربردی داشته باشد و دستگاه‌های اجرایی را مجاب کنیم تا در فاز عملیاتی کردن این سند مشارکت نمایند.

اتمام فاز چهارم سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی استان تا پایان سال جاری


در ادامه دکتر جواد سخدری، مدیر مرکز تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: از ۳۰ شهریور ماه تاکنون که وارد فاز میدانی مرحله چهارم طرح تهیه سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی  شده‌ایم، این طرح به پیشرفت ۷۰ درصدی رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: فاز چهارم تهیه سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی خراسان رضوی تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید. با استفاده از نظرات صاحب‌نظران، مدیران و مسئولان محلی  و با اصلاحات سه فاز قبلی طرح، در انجام گردآوری اطلاعات به صورت میدانی و جمع‌آوری اطلاعات پروژه‌ها و اقداماتی که توسط دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها انجام شده، این فاز را تقویت کرده‌ایم.

سخدری ادامه داد: در فاز چهارم تهیه سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی استان به یک چارچوب برای تحلیل پژوهش‌ها رسیده‌ایم تا این سند قابلیت اجرایی شدن برای مخاطبان اعم از عموم، بخش خصوصی و مسئولان داشته باشد.

مدیر مرکز تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی کرد: در حال حاضر بر اساس شرح خدمات و با توجه به اسنادی که در سطح استان بوده، ضرورت دارد تلفیق اسناد در سطح شهرستان و استان جهت اجرایی شدن طرح انجام پذیرد که در حال حاضر در شهرستان‌های باخرز و زاوه این کار صورت گرفته و در سال‌ آینده سایر شهرستان‌های استان که اسناد دهستان آن‌ها در طی چهار فاز طرح تکمیل شده، سند شهرستانی و به دنبال آن سند اجرایی، عملیاتی استان تهیه خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها