رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اعلام کرد که دخالتی در تعیین قیمت واکسن کرونای ساخت ایران نخواهیم داشت.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره): دخالتی در تعیین قیمت واکسن نخواهیم داشت

به گزارش قدس آنلاین،  محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام  در مراسمی به مناسبت چهاردمین سالگرد تاسیس بنیاد برکت و افتتاح ۲۸ هزار پروژه این بنیاد با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد،اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری باید انقدر قدرتمند و قوی شویم که طرف مقابل بفهمد راهی به جز تحمل وجودمان ندارد. خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی این اتفاق در مولفه‌های مختلفی رخ داده است و امروز می‌بینیم که حتی ترامپ هم حرف‌هایی که رئیس جمهورهای قبلی آمریکا مبنی بر گزینه نظامی میزدند را نمی‌زد.

وی افزود: ما در مسائل نظامی قطعا به نقطه بازدارندگی رسیده‌ایم و به لحاظ نفوذ منطقه‌ای بی نظیر در تاریخ هستیم، اما امروز در بحث اقتصاد و معیشت مردم آسیب پذیر هستیم، یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین کارهایی که باید در بودجه اتفاق بیافتد قطع وابستگی به نفت است درحالیکه بودجه‌ای که داده شده تا ۴۳ درصد متکی به نفت است.

مخبر با بیان اینکه این موضوع آثار عجیبی دارد که کمتر به آن نگاه می‌کنیم، گفت: اولین اتفاقی که در افزایش درآمدهای ناشی از منابع طبیعی مانند نفت رخ می‌دهد، انبساطی شدن تصمیم‌ها در برنامه‌ها و بودجه های دولت است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه یکی از آثار درآمدهای نفتی گرایش به واردات است، گفت: قطع وابستگی بودجه به نفت درخواست مقام معظم رهبری هست و امیدوارم دولت و مجلس این موضوع را مدیریت کنند

وی را ادامه  گفت: نزدیک ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در طرح‌های ستاد مشارکت و پشتیبانی فعال دارند و در بحث کرونا همین شرکت‌های دانش بنیان کشور را نجات دادند و امروز هم واکسنی که در حال ساخت است، توسط همین شرکت های دانش بنیان انجام می‌شود.

مخبر خبر خوشی هم در خصوص آغاز فاز نخست تست انسانی "اولین واکسن ایرانی کرونا" از امروز داد و افزود: باتوجه به کسب مجوز وزارت بهداشت و طی مراحل موفق تست واکسن، از امروز ثبت‌نام افرادی که تمایل به مشارکت در مرحله تست نهایی واکسن ایرانی کرونا دارند آغاز میشود.

وی افزود: علاقمندانی که شرایط سنی و جسمی لازم رادارند میتوانند با مراجعه به سامانه ۴۰۳۰ دراین پروژه ملی ثبت‌نام کنند و با آنها تماس گرفته میشود.

وی با بیان اینکه موضوع اصلی نجات جان انسان‌ها است گفت: دولت، مجلس و همه دستگاه‌هایی که توان دارند و فکر می‌کنند که می‌توانند یک واکسن ایمن را تا ورود این واکسن به بازار تامین کنند، موظف به انجام آن هستند.

مخبر بیان کرد: معنی کار ما این نیست که واردات انجام نشود، چراکه اگر یک واکسن ایمن در دنیا قابل تهیه است، حتما باید وارد شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه مسیری که ما رفتیم تبعات بسیار کمی دارد افزود: ما در تمام بخش دارویی و تولیدات بخش کرونا در قیمت‌گذاری و توزیع دخالتی نداریم و همه این‌ها را در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهیم و خود وزارت بهداشت این موارد را تعیین می‌کند.

وی گفت: در ستاد اجرایی به هیچ وقت در بخش تولیدات دارویی ما سودی را شناسایی نمی‌کنیم و نگاه و رویکردمان در بخش دارویی یک رویکرد اجتماعی است و نگاه اقتصادی نداریم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: ما در ستاد اجرایی به دنبال خدمت به مردم و حفظ جان مردم هستیم. وی گفت: اجازه نخواهیم داد هیچ آدم نیازمندی در کشور به دلیل مسائل مالی از این واکسن نتواند استفاده کند و بخشی را به صورت رایگان در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌دهیم.

مخبر اشاره‌ای به سایر اقدامات ستاد کرد و گفت: ما قریب به 8.5 میلیون هکتار زمین دیم داریم و طرحی آماده شده تا از این زمین ها ۳ برابر برداشت محصول دیم داشته باشیم. این اتفاق در ۳ سال میتواند رخ دهد و احتمال موفقیت آن ۶۰ درصد هست و امروز در ۶۰۰ هزار هکتار این کار صورت گرفته است. اگر این کار انجام شود، بالغ بر ۵ هزار میلیارد جلوی واردات گرفته می‌شود .

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: زمانی که به مردم وصل شدیم، توانستیم ۱۵۱ هزار طرح را با ۱۰۵ هزار میلیارد تومان سرمایه و ۶۱۵ هزار اشتغال‌زایی انجام دهیم.

گفتنی است در ابتدای این مراسم محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه دائمی دستاوردهای ستاد اجرایی فرمان امام بازدید کرد.

در پایان مراسم ۲۸۰۰۰ پروژه زیربنایی، اقتصادی و اشتغالزایی بنیاد برکت، به صورت آنلاین و ویدیو کنفرانسی، به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها