رییس پارک علم و فناوری خراسان گفت: یکسری از شرکت های دانش بنیان که فعالیتشان مستقیما به حوزه کرونا بر می گشت در همان یک ماه اول تغییر استراتژی دادند و توانستند با تولید اقلامی مثل پلتفورم های آموزشی، دیجیتال مارکتینگ و...سهم بازار خوبی را از آن خود کنند.

برخی از شرکتهای دانش بنیان در زمان کرونا مجبور به تغییر استرانژی شدند

رضا قنبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان در توضیح عملکرد شرکت های دانش بنیان در پی شیوع بیماری کرونا بیان کرد: پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان بیشتر در حوزه درمانی فعالیت داشتند تا جایی که در این چند ماهه گذشته و در پی شیوع بیماری کرونا توانسته کمک های قابل توجهی را در حوزه درمان انجام دهد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان  افزود: این شرکت ها توانسته اند نقش مهمی را در عرصه تولید محصولات راهبردی ایفا کنند. البته برخی از این شرکت ها متحمل ضررها و مشکلات زیادی شده اند تا جایی که برخی مجبور شده اند محصولات خود را تغییردهند و برخی دیگر نیز ساخت محصول خود را توسعه دادند که بخشی از این محصولات بسیار راهبردی بوده و هستند.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰ شرکت دانش بنیان در حوزه کمک به بهبود وضعیت شیوع بیماری کرونا مشغول به فعالیت هستند که می توان از مهمترین آنها به ساخت دستگاه های ونتیلاتور یا به اصطلاح دستگاه های تنفس مصنوعی اشاره کرد که با تامین ۸۰ درصد نیاز کشور به این ابزار خاص پزشکی، نشان داد که ایرانیان نیازی به خارج از کشور ندارند و قادر هستند در شرایطی که تمام دنیا درگیر مشکل بحران کرونا شده، به راحتی نیازهای خود را با اتکا بر ظرفیتهای بومی تامین کنند.

قنبری در پاسخ به این سوال که شرکت های دانش بنیان در این مدت تا چه اندازه توانسته اند تهدید شیوع بیماری کرونا را به فرصت تبدیل کنند گفت: در ابتدای شیوع بیماری کرونا شرکت های دانش بنیان به سه دسته تقسیم شدند. آن تعداد از شرکتهایی که در حوزه گردشگری فعالیت می کردند چون بازار به طور کلی از بین رفت و این شرکت ها مستقیما دچار آسیب شدند برخی از اینها به گزینه های دیگری روی آوردند که باعث شد در این وضعیت خودشان را زنده نگهدارند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان  اضافه کرد: شرکت هایی هم بودند که با توجه به تعداد نیروهای انسانیشان تعریف می شدند که در ابتدای شیوع با توجه به ممنوعیاتی که در خصوص رفت و آمد وجود داشت یکسری فعالیت هایشان را محدود کردند که البته این حسن را برایشان داشت که بتوانند با دورکاری به فعالیتشان ادامه دهند.

وی گفت: یکسری از شرکت های دانش بنیان هم بودند که مستقیما به حوزه کرونا بر می گشتند در همان یک ماه اول تغییر استراتژی دادند و توانستند با تولید چیزهایی مثل پلتفورم های آموزشی، دیجیتال مارکتینگ و...سهم بازار خوبی را از آن خود کنند.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از پیش چابکی شرکت های دانش بنیان تا حدودی به کارشان آمده است ولی شرکتهایی بوده اند که در حوزه گردشگری فعالیت می کردند و نتوانستند در این دوران دوام بیاورند. آنهادر حال حاضر صرفا فقط وجود دارند و در مسیر آی تی تغییرجهت داده اند.


انتهای خبر/

برچسب‌ها