فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت یک جریان مستمر در جامعه اسلامی ماست و پرداختن به موضوع شهدا استمرار دارد.

 جریان مستمر جامعه ما تعمیق فرهنگ شهادت است

به گزارش قدس آنلاین، سردار یعقوبعلی نظری ‌شب گذشته در نخستین نشست شورای سیاستگذاری کنگره ملی هزار و ۱۰۳ شهید تربت‌حیدریه، رشتخوار، زاوه و مه‌ولات افزود: کنگره بزرگداشت شهدا ظرفیتی برای تجمیع تلاش‌ها و در مسیر شناساندن روحیه شهادت است.
وی ادامه داد: پرداختن به صحنه‌های با عظمت جهاد ستارگان آسمان شهادت، لازمه جامعه است و باید با خلق آثار ارزشمند در حوزه دفاع مقدس و دفاع از حرم یا هر صحنه دیگری که از آن به عنوان یک نماد و تابلو یاد می‌کنیم، به برجسته سازی آن رویداد بپردازیم و به نسل‌های بعدی معرفی کنیم.
فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: کنگره‌ها و یادواره‌ها برش‌های تاکتیکی زمانی هستند که آنچه انجام داده‌ایم در این ظرف‌های زمانی به مردم معرفی ‌شوند.
وی افزود: شکوه یک یادواره و کنگره به شاخص و میزان کیفیت معرفی آن بستگی دارد، ما باید در ارتباط با مجاهدت‌های دفاع مقدس و همچنین در ارتباط با جانفشانی‌های شهدای حرم، امنیت و دیگر شهدا به تناسب ایثارگری آنان در مبارزاتشان، به معرفی صحنه‌ها و معرفی شهدا بپردازیم.
سردار نظری ادامه داد: امروز فرهنگی به نام فرهنگ شهید و شهادت وجود دارد که باید به عنوان دستاوردهای معنوی کشور و نظام آن را برجسته نموده و به نسل های بعد معرفی کنیم.
وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی در تربت‌حیدریه گفت: باید با توجه به ظرفیت‌های متعدد که در این منطقه وجود دارد به برجسته شدن این آثار در شان شخصیت‌ها و شهدای منطقه پرداخت و همه فعالیت‌های کنگره باید بر اساس توانمندی‌های این منطقه باشد.
فرمانده سپاه امام رضا (ع) افزود: این منطقه ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که توانسته شهیدی مانند سردار عبدالحسین برونسی را تقدیم انقلاب کند.
در این نشست احکام ماموریت‌های  کنگره ملی شهدا توسط فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مسوولان ارائه شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها