مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: بیش از ۵۰۰ تن برگ‌های پاییزی از اواخر شهریور ماه تاکنون از سطح مناطق ۱۳ گانه این کلانشهر جمع آوری و به کارگاه تولید خاک ترکیبی شهرداری منتقل شده است.

حیات دوباره برگ‌های پاییزی با تولید خاک ترکیبی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر انتظام مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: یکی از مهم ترین اصول توسعه و نگهداری فضاهای سبز شهری، استفاده از خاک مرغوب و دارای مواد آلی است که به همین منظور با اقداماتی که در سال‌های اخیر صورت گرفته، شهرداری مشهد توانسته در تولید خاک ترکیبی به خود کفایی برسد.

او افزود: در کارگاه تولید خاک ترکیبی شهرداری مشهد با استفاده از بازیافت سرشاخه‌های حاصل از هرس درختان و برگ‌های حاصل از خزان درختان و انجام برخی اقدامات و فرآیندها، خاک ترکیبی غنی از مواد آلی تهیه می‌شود. بیشتر بخوانید

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: باتوجه به اینکه برگ‌های حاصل از خزان درختان یکی از منابع غنی مواد غذایی در خاک است. در همین راستا هرساله همزمان با فصل خزان درختان، براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته نسبت به جمع آوری و انتقال برگ‌های خزان یافته به این کارگاه تولید خاک ترکیبی اقدام می‌شود.

انتظام با اشاره به اینکه امسال از اواخر شهریورماه تاکنون بیش از ۵۰۰ تن برگ از سطح شهر جمع آوری و به کارگاه تولید خاک ترکیبی منتقل شده و ورود برگ‌های جمع آوری شده از سطح شهر به این کارگاه همچنان ادامه دارد، بیان کرد: بیشترین حجم برگ استحصال شده به ترتیب از مناطق ۱۰، ۲ و ۱ جمع آوری شده است.

او تصریح کرد: امسال ظرفیت کانال‌های دفن برگ‌های جمع آوری شده نسبت به پارسال از ۹۰۰ مترمکعب به بیش از ۲۰۰۰ مترمکعب افزایش یافته و پیش بینی می‌شود امسال ۸۰۰ تن خاک برگ تولید شود.

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد تاکید کرد: استفاده از خاک‌های تولید شده علاوه بر کاهش قابل توجه هزینه‌های توسعه و نگهداری فضای سبز باعث کاهش قابل ملاحظه استفاده از کودهای شیمیایی در محیط‌های شهری خواهد شد که میتواند اثرات مخربی برای سلامتی شهروندان و محیط زیست شهری داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها