«داوود علی» فعال رسانه‌ای عربستانی روز گذشته (پنجشنبه) در خانه خود بازداشت شد و مأموران در حالی که هیچ حکمی در دست نداشتند، او را با خود بردند.

بازداشت یک فعال رسانه‌ای عربستانی به دلیل انتقاد از ترامپ

قدس آنلاین: داوود علی» در توئیت‌های خود از «دونالد ترامپ» به دلیل دشمنی با آرمان فلسطین و مقدساتش با همراهی حاکمان عرب و در رأس آن‌ها «محمد بن سلمان» انتقاد کرده و با انتشار تصویری از ترامپ نوشته بود: « آیا او به ما دروغ گفت؟ آیا او ما را فریب داد؟ آیا نگفت که با ما سر دشمنی دارد؟ آیا نگفت که قصد دارد سفارت را به قدس انتقال دهد و این کار را کرد؟ آیا نگفت که کرانه باختری و جولان برای اسرائیل است و این دو را برایش هدیه نداد؟ آیا او اقدام به تأسیس سازمان‌های تروریستی القاعده، داعش، النصره و بوکوحرام نکرد؟ »

او همچنین در توئیت دیگری نوشته بود: « دونالد ترامپ راستگوترین رئیس‌جمهور آمریکاست. او توانست در طول چهار سال تمامی ابعاد سیاسی، دینی، فرهنگی و رسانه‌ای جعلی جهان عرب و اسلام را به نمایش بگذارد، در حالی که مردم در طول یک قرن از انجام آن عاجز بودند؛ بنابراین به پدر ایوانکا می‌گویم: خدا رو سفیدت کند به خاطر آن‌چه انجام دادی.»

این فعال رسانه‌ای عربستانی در توئیت‌های دیگری نیز علیه سازش با رژیم صهیونیستی نوشته بود، اما هیچ زمانی به طور مستقیم از مقامات سعودی انتقاد نمی‌کرد.

وبگاه العهد نیز در دوم دی ماه نوشت که نیروهای امنیتی سعودی در منطقه قطیف و الاحساء در شرق عربستان ۹ زن را بازداشت کرده و خانواده‌هایشان را نیز تهدید کرده‌اند که حق درز دادن این خبر در رسانه‌ها را ندارند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها