مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۲ راه اصلی مشهد-کلات و قوچان- درگز که شب گذشته بر اثر شدت بارش برف و وقوع کولاک و کاهش دید افقی رانندگان مسدودبسته شده بود صبح امروز شنبه بازگشایی شد.

راه‌های اصلی خراسان رضوی بازگشایی شد

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم نصری افزود: با این حال جاده فرعی و کوهستانی درگز- کلات همچنان بسته است و تردد در مسیرهای کوهستانی درگز- قوچان، سبزوار- بردسکن و باغچه - نیشابور فقط با استفاده از زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تقریبا سطح همه جاده های خراسان رضوی پوشیده از برف و لغزنده است اما بارش پراکنده برف تنها در برخی راههای ارتباطی استان گزارش شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: بارش باران در جاده های استان گزارش نشده است اما در حال حاضر مه در جاده مشهد-کلات در محدوده گردنه گوجگی موجب کاهش دید افقی رانندگان شده است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، بارش برف و باران که از هفته گذشته در استان آغاز شده بود طی امروز شنبه تداوم یافته و در جاده‌های کوهستانی به صورت کولاک رخ خواهد داد، فعالیت این سامانه در نیمه جنوبی استان نیز به صورت جاری شدن رواناب پیش‌بینی شده است.

۵۱ گردنه در راههای شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راههای روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راهها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها