دبیر ششمین جایزه جهانی اربعین با اشاره به تعداد آثار دریافتی بالغ بر۲۲۰۰ اثر در پنج بخش عکس، فیلم حرفه‌ای، فیلم مردمی، سفرنامه و فعالان مجازی اربعین گفت: دبیرخانه جایزه جهانی اربعین، پذیرای شرکت کنندگانی از بیش از ۲۱ کشور مختلف دنیا است.

حضور هنرمندان  ۲۱ کشور جهان در ششمین جایزه جهانی اربعین

قدس آنلاین:  مهدی سعادت‌نژاد، مدیرکل همکاری‌های رسانه‌ای و مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنرانی خود در آیین اختتامیه ششمین جایزه جهانی اربعین با محوریت «سرداران مقاومت؛ حافظان امنیت اربعین» که در حسینیه الزهرا(س) این سازمان برگزار شد، گفت: آنچه در عاشورای ۶۱ هجری رُخ داد، حماسه‌ای عظیم بود که وجدان‌های خفته را بیدار و رشادت و آگاهی و حق طلبی را در امت اسلام نهادینه ساخت. عاشورا به مکتبی تبدیل شد که ستم دیدگان را بر علیه ظلم و پیروان فرهنگ حسینی را به مقابله با سلطه‌گری تشویق کرد.

وی اظهار کرد: فرهنگ عاشورایی به فرهنگ اربعین پیوند خورد و حرکتی بر پایه تحقق یافتن اهداف و آرمان عاشورا بوقوع پیوست. پدیده پیاده‌روی اربعین در این دوران پر آشوب، به نمادی برای مقاومت و مقابله با ستمگران عالم تبدیل شده است.

دبیر ششمین جایزه جهانی اربعین در ادامه، گفت: در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس سرداران مقاومت و حافظان امنیت اربعین، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان متولی دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران وظیفه دارد تا تصویری شایسته از این واقعه عظیم را به جهانیان ارائه کند.

وی مطرح کرد: امروزه، زبان هنر گویاترین زبان بین‌المللی است، لذا جایزه جهانی اربعین در پنج بخش عکس، فیلم حرفه‌ای ، فیلم مردمی، سفرنامه و فعالان مجازی اربعین درصدد است تا این حرکت پُرشکوه مردمی را به مخاطبان بین‌المللی معرفی کند.

مدیرکل همکاری‌های رسانه‌ای و مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: شرکت کنندگان در این جایزه جهانی با ارسال آثار هنری خود در بخش‌های مزبور که حاصل حضور در جمع شیفتگان امام حسین(علیه السلام) در پیاده‌روی اربعین است، تجربه خود را بار دیگر مشتاقان آن حضرت سهیم می‌شوند.

وی تأکید کرد: بستر اصلی برگزاری جایزه جهانی اربعین، فضای مجازی و ابزارهای ارتباطی نوین است که جماعت سپاری را محقق  و مشارکت جهانی را تسهیل می‌کند. ثمره برگزاری این رویداد فرهنگی بین‌المللی با همت نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به بار نشسته است.

دبیر ششمین جایزه جهانی اربعین همچنین، گفت: دبیرخانه جایزه جهانی اربعین در ششمین دور برگزاری این رویداد، پذیرای شرکت کنندگانی از بیش از ۲۱ کشور مختلف دنیا از جمله ایران، ایتالیا، لبنان، نروژ، افغانستان، تاجیکستان، هلند، هندوستان، تایلند، غنا، ترکیه، الجزایر، بنگلادش، سوریه، سنگاپور، اندونزی، پاکستان، آذربایجان، کانادا، عراق و برمه است.

سعادت‌نژاد افزود: تعداد آثار دریافتی بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ اثر که در بخش فیلم این دوره ۱۲۵ حلقه، در بخش عکس ۱۸۰۰ قطعه و در بخش سفرنامه ۹۰ عنوان و فعالان مجازی بیش از ۱۰۰ مورد است. برای  هر یک از بخش‌های مورد اشاره گروه‌های داوری تشکیل و نفرات برتر هر رشته توسط آنان انتخاب شد که امروز در پایان مراسم از آنان تقدیر و تشکر به عمل خواهد آمد.

دبیر ششمین جایزه جهانی اربعین ادامه داد: ۴۰ اثر در بخش عکس نیز توسط هیأت داوران منتخب شده که به صورت نمایشگاه جانبی در معرض دید شرکت کنندگان این مراسم، قرار دارد.

وی در پایان سخنرانی خود، از ستاد فرهنگی اربعین سازمان حج و زیارت، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، جامعةالمصطفی(ص) العالمیه، صدا و سیما و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و دیگر عزیزانی که ما را در برگزاری موفق این مسابقه بین‌المللی یاری کردند، تشکر کرد.

بنابر اعلام این خبر، به مناسبت فرارسیدن نخستین سالگرد سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، آیین اختتامیه ششمین جایزه جهانی اربعین با محوریت «سرداران مقاومت؛ حافظان امنیت اربعین» امروز (۸ دی‌ماه) با حضور شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل حسینیه الزهرا(س) این سازمان، برگزار شد. همچنین، همزمان به صورت مجازی از سایت www.icro.ir و https://intlarbaeen.com/ و صفحه اینستاگرام این جایزه intel_arbaeen_award پخش می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها