معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به منزله تمام شدن این بیماری و نبود این ویروس در جامعه نیست چرا که اگر غفلت کنیم خطر ورود به موج جدید کرونا در استان وجود دارد.

خطر ورود خراسان رضوی به موج چهارم کرونا / تعداد مبتلایان کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، مهدی قلیان اول  اظهار داشت: در حال حاضر شاهد روند نزولی تعداد مبتلایان، بستری‌شدگان و فوتی‌های ناشی از کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه و دیگر شهرستان‌های استان خراسان رضوی هستیم و تعداد بیماران کرونایی بستری ‌شده در استان خراسان رضوی نسبت به ابتدای آذر ماه حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: موج سوم شیوع کرونا در استان خراسان رضوی در ابتدای آذر ماه امسال به اوج خود رسید که با اجرای محدودیت‌های کرونایی و رعایت بیشتر موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی و مشارکت عمومی اکنون روند نزولی یافته است.

وی افزود: تعداد مبتلایان به کرونا که به صورت سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت و درمانگاهها و کلینیک‌ها مراجعه و تحت درمان قرار می‌­گیرند نیز به یک چهارم زمان اوج موج سوم بیماری در استان یعنی ابتدای آذرماه کاهش یافته است.  

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به منزله تمام شدن این بیماری و نبود این ویروس در جامعه نیست چرا که اگر غفلت کنیم و محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگیریم، خطر ورود به موج چهارم شیوع این ویروس وجود دارد.  

قلیان از مشارکت همه جانبه مردم در تمام اقشار جامعه اظهار امیدواری کرد به زودی با شکست این بیماری در کشور نتیجه این همکاری و مشارکت عمومی را شاهد خواهیم بود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها