معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: کارخانه‌های قند استان موظف هستند شکر مورد نیاز مردم را تامین کنند و در صورت هرگونه تخطی یا خودداری از تحویل و توزیع شکر در بازار، دستگاه‌های نظارتی با آن‌ها برخورد قانونی خواهند کرد.

کارخانه‌های خراسان رضوی موظف به تامین شکر استان هستند

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان در نشست کارگروه تنظیم بازار استان با تاکید بر نظارت بیشتر واحدهای تولیدی بر توزیع شکر در استان اظهار کرد: براساس مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور، قیمت هر کیلوگرم شکر در کارخانه ۶۶ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین و مسئولیت تامین شکر طرح تنظیم بازار استان به کارخانه‌های قند واگذار شده است.

وی بیان کرد: مسئولان خراسان رضوی باید انبار واحدهای تولید شکر استان را بررسی کنند و از میزان تولید، ذخیره و فروش آن‌ها به طور کامل آگاه شوند. در حال حاضر مشکلاتی در تامین شکر بخش صنفی استان به وجود آمده که باید نیاز آن‌ها توسط واحدهای تولیدی داخل و خارج از استان تامین شود.

رسولیان با اشاره به قیمت گوشت قرمز در خراسان رضوی تصریح کرد: احصای قیمت گوشت و مقایسه آن با قیمت میانگین کشوری باید بر مبنای قیمت لاشه گوسفندی و گوساله باشد تا بتوان در خصوص آن تصمیم‌گیری درستی کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه وضع تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ در استان مطلوب است و با اشاره به افزایش تولید این محصولات، عنوان کرد: باید برای کاهش هزینه کشتار دام تا توزیع گوشت در زنجیره تولید تا توزیع چاره‌اندیشی شود.

وی در خصوص تامین روغن مورد نیاز استان گفت: کارخانه‌های استان‌های دیگر سهمیه روغن خوراکی این استان را به موقع تحویل نمی‌دهند که از مراجع قضایی پیگیر این موضوع خواهیم بود. باید از ظرفیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اتاق تعاون در سطح ملی برای اختصاص سهمیه‌ روغن به این استان استفاده شود. با عنایت استاندار و موافقت رییس اتاق تعاون ایران، ۵۰۰ تن روغن خوراکی به خراسان رضوی اختصاص یافته که در حال توزیع در تعاونی‌های مصرف کارگری و کارمندی است.

رسولیان افزود: اخیرا ستاد تنظیم بازار کشور سهمیه جدیدی از روغن خوراکی بخش مصرف خانوار به میزان ۲۴۰۰ تن را به خراسان رضوی اعلام کرده که در روزهای آینده تخصیص خواهد یافت. ۱۰۰۰ تن از سهمیه روغن بخش صنف خراسان رضوی نیز باقیمانده است که در هفته آینده وارد استان و در بین صنوف توزیع می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اصلاح شبکه توزیع منتخب در استان بیان کرد: همه دستگاه‌های نظارتی باید با کوچک‌ترین تخلف این شبکه از جمله احتکار، گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، تقلب و صادر نکردن فاکتور برخورد قانونی کنند. سامانه نرم‌افزاری که اتاق اصناف مشهد برای نظام‌مند کردن شبکه توزیع کالا در استان تعریف کرده، به صورت آزمایشی در حال استفاده است تا نقاط ضعف و قوت آن تبیین و اشکالاتش رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: کل شبکه توزیع کالا در خراسان رضوی در حال بازنگری است تا بتوان به یک شبکه مطمئن توزیع در استان دست یافت. براساس ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهوری، عید نوروز امسال میوه طرح تنظیم بازار در همه استان‌ها توزیع و سهمیه خراسان نیز اعلام خواهد شد.

در ادامه حمیدرضا نوری، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی، اظهار کرد: با توجه به قرارداد کارخانه‌های قند استان برای خرید چغندرقند از کشاورزان، تاکنون ۸۰۵ هزار و چهار تن چغندرقند خریداری و از آن‌ها ۱۱۳ هزار و ۶۴ تن شکر استحصال و در بازار فروخته شده است.

وی ادامه داد: موجودی شکر باقیمانده در کارخانه‌های استان حدود ۱۶ هزار و ۸۲۷ تن است که با توجه به میزان استحصال چغندرقند باقیمانده در کارخانجات که قرار است تبدیل به شکر سفید شود، این میزان به حدود ۲۱ هزار و ۸۰۰ تن خواهد رسید.

در بخش دیگری از این نشست محمدرضا اورانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، با اشاره به وجود سه کارخانه روغن‌کشی در استان تصریح کرد: این سه کارخانه روزانه ظرفیت ۱۲۰۰ تن روغن‌کشی از دانه‌های روغنی و تصفیه آن‌ها را دارند. در صورتی که دانه‌های روغنی برای این سه کارخانه تامین شود، آن‌ها هم قادر به تامین روغن مورد نیاز استان و هم تامین خوراک دام خواهند بود.

در ادامه وحدتی‌فر، معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به افزایش هزینه‌ها، تغییر نرخ مصوب کرایه حمل و نقل درون استانی یا بین شهری را خواستار شد.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، گفتنی است مقرر شد، درباره این موضوع در نشست بعدی کارگروه تنظیم بازار استان پس از بررسی‌های لازم در گروه‌های کاری تصمیم‌گیری شود.

منبع: ایسنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها