یکی از سناتورهای هم حزبی رئیس جمهور آمریکا گفت اقدام او درخصوص عفو نزدیکانش سوء استفاده از قدرت است.

واکنش تند سناتور جمهوریخواه به عفوهای ترامپ

قدس آنلاین: «پاتریک تومی» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا گفت موج جدید عفو نزدیکان از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سوء استفاده از قدرت است.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، تومی در مصاحبه به شبکه «فاکس نیوز» گفت: «در برخی موارد، خدای من! تخلف مالیاتی، تخلف بانکی، پرداخت رشوه به شهود، ممانعت از اجرای عدالت را شاهد هستیم و به این دلیل که به رئیس جمهور نزدیک بودند مورد عفو قرار می‌گیرند؟»

این سناتور هم‌حزبی ترامپ افزود: «این کار قانونی است، مطابق قانون اساسی است اما فکر می‌کنم سوء استفاده از قدرت محسوب می‌شود».

او به این سوال که آیا اصلاح قدرت ریاست جمهوری ضرورت دارد پاسخ داد: «می‌دانید، این بحث خوبی است اما تصمیم سختی است. مشخصاً [توانایی عفو] قدرتی ذیل قانون اساسی است بنابراین نمی دانم چطور می‌توانیم بدون متممی در قانون اساسی این کار را انجام دهیم و فکر می‌کنم کاری بسیار چالش‌برانگیز باشد».

ترامپ هفته گذشته، حکم عفو ۲۶ نفر از نزدیکان و متحدان سیاسی خود را صادر کرد. پیش‌تر «بن ساس»، در بیانیه‌ای عفو افرادی مانند «راجر استون» مشاور پیشین و «پائول منافورت» رئیس پیشین ستاد انتخاباتی ترامپ را اقدامی «از اساس مفاسدانه» توصیف کرد.

این سناتور آمریکایی گفت:‌ «رفقایی مانند مانافورت و استون به طور آشکار و مکرر قانون را زیر پا گذاشته و به آمریکایی‌ها ضربه زده‌اند».

از جمله افراد دیگری که توسط ترامپ عفو شدند، «چارلز کوشنر» پدر داماد ترامپ است. «کریس کریستی» فرماندار پیشین ایالت نیو جرسی که محاکمه او را بر عهده داشت، در واکنشی گفت جرایم چارلز کوشنر یکی از «زننده‌ترین» مواردی بود که با آن‌ها سروکار داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها