رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: اگر با ظرفیت‌ها فراوانی که داریم شاهد مشکلات هستیم برمی گردد به اینکه ما از ابتدای انقلاب با یک جریان خودباخته و مفتون نظام سلطه مواجه بودیم و هنوز مسئولانی هستند که خودباختگی نسبت به دشمن زبون دارند.

مشکلات کشور به‌ دلیل وجود مسئولان خودباخته است/ دولت باید مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را اجرا کند

به گزارش قدس آنلاین، همایش « بصیرت فاطمی؛ ولایت علوی» به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و بسیج اساتید دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و با همکاری کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های شریف، تهران، امیرکبیر، علم و صنعت، علامه طباطبایی و تربیت مدرس به صورت مجازی برگزار شد.

علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در این همایش گفت: وقتی به گذشته انقلاب برمی گردیم می بینیم توفیقات خوبی داشتیم و البته امروز با آنچه اهداف انقلاب است، فاصله داریم. لذا ما به گذشته افتخار می کنیم اما برای اینکه به اهداف انقلاب برسیم راه طولانی در پیش داریم که جز با توکل به خدا، بصیرت و تبعیت از رهبر انقلاب امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به آنچه از ابتدای انقلاب تا کنون گذشته است و نحوه مواجهه دشمنان با انقلاب اسلامی، گفت: در ابتدای انقلاب با اشتباهی که صورت گرفت و با اعتمادی که به لیبرال ها شد، یک مسیر باز و نفوذ ایجاد شد. این اتفاق موجب شد تا در برخی حوزه ها مانند حوزه های فرهنگی و اقتصادی با مشکلاتی مواجه شویم.

زاکانی با اشاره به مواجهه سخت دشمنان با انقلاب در ابتدای انقلاب تصریح کرد: هر کدام از اتفاقات و آشوب طلبی هایی که در ابتدای انقلاب رخ داد ممکن بود یک انقلاب را به زیر بکشد اما دشمنان در مواجهه با انقلاب ناکام ماندند.

این استاد دانشگاه با اشاره به مراحل مختلف تلاش دشمنان برای آسیب زدن به نظام اسلامی تصریح کرد: در هر موجی که دشمنان تلاش کردند به انقلاب ضربه بزنند اگرچه آسیب هایی خوردیم اما دستاوردهای خوبی کسب کردیم و در نهایت دشمنان در رسیدن به اهداف خود موفق نشدند. 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: در فتنه 88 هم به بهانه های واهی شرایطی بهم خورد که برای 8 ماه ملت و انقلاب را مورد هجوم قرار دادند و هم به اسلامیت و هم به جمهوریت نظام هجوم بردند. که در نهایت ناکام ماندند.

وی گفت: بعد از فتنه 88 و از سال 89 ما شاهد تحریم های دشمن بودیم. البته از ابتدای انقلاب ما به صورت نانوشته تحریم بودیم اما از سال 88 به بعد دشمن به بهانه فتنه، ما را همه جانبه تحریم کرد و به سمتی رفت که ما را زمین گیر کند، اما آنچه اتفاق افتاد پیروزی ملت و انقلاب بود و اگرچه آسیب هایی خوردیم ولی به دستاوردهای خوبی رسیدیم.

زاکانی تاکید کرد: بعد از این مسئله دشمن هر لحظه دنبال این بودند تا به بهانه های هسته ای و موشکی و حقوق بشر ضربه خود را به ملت و انقلاب بزنند و امروز هم با تهدیدات مختلف دشمن در مقابل ما قرار گرفته است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اهمیت بصیرت در مقابله با توطئه های دشمنان بیان کرد: راه مقابله با تهدیدات کاملا مشخص است و ایران امروز دیگر ایران 42 سال پیش نیست و ما بسیار قوی تر شده ایم و آمریکا هم نسبت به آن زمان بسیار ضعیف شده است.

زاکانی اظهار داشت: ما یاید یک پالایش در جبهه بندی های موجود در کشور داشته باشیم. دسته بندی هایی گذشته دیگر رسمیت ندارد و امروز دیگر چپ و راست نباید ملاک قرار بگیرد.

وی افزود: اگر ما سطح رهبری انقلاب، مسئولان کشور، نخبگان؛ رسانه و عموم ملت را دسته بندی کنیم و بگوییم این ظرفیت ها چگونه عمل کردند باید بیشترین امتیاز را به رهبری انقلاب، بعد به ظرفیت مردمی بدهیم و پایین ترین سطح امتیاز هم به مسئولان برمی گردد، چون مسئولان امانتی که به دست دارند را قدر نمی دانند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: اگر امروز می بینیم حال مردم به دلیل وجود برخی سختی ها در جامعه مناسب نیست، برمی گردد به ناکارآمدی دولت، مجلس و دستگاه قضائی. معتقدم این ناکارآمدی از یکجا باید تغییر کند و آن نقطه تغییر به صورت مشخص مجلس است و معقتدم جامعه دانشگاهی، جمع فعال در بسیج اساتید و تمام کسانی که درد کشور دارند، می توانند به مسئولان کمک کنند که مسیر درست را انتخاب کنند.

به  نوشته فارس وی با اشاره به ظرفیت های کشور گفت: ما امروز از ابعاد مختلف برای پیشرفت و جهش کشور برخورداریم، بالاترین مزیت کشور ما اسلام است. بعد از آن فرصت رهبری است و در هیچکدام از رهبران جهان این فرهیختگی، بزرگی و عظمت که رهبری ما دارد، را مشاهده نمی کنیم. بعد از آن حضور مردم در عرصه های مختلف است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: اگر با همه این ظرفیت ها امروز برخی مشکلات را می بینیم برمی گردد به اینکه ما از ابتدای انقلاب با یک جریان خودباخته و مفتون نظام سلطه مواجه بودیم، امروز بعد از 41 سال دیگر آن پرچم لیبرال ها که در ابتدای انقلاب وجود داشت، نیست، امروز برخی از مسئولان کشور ما هستند که هنوز به همان مرام معتقدند و هنوز همان خودباختگی را نسبت به دشمن زبون دارند. لذا این ما هستیم که باید با کمک فکری دادن به آنها و انتخاب درست مسئولان و با تبعیت از رهبر انقلاب و خدمت به مردم کشور را بسازیم.

زاکانی با اشاره به رسالت مهم اساتید و نخبگان در رسیدن به تمدن نوین اسلامی افزود: ما در رویکر خودمان در مرکز پژوهش‌های مجلس با توجه به مسئوله محوری پویا و دریافت نظام مسائل پویا و با عنایت به تکیه به نخبگان حوزوی و دانشگاهی و با عنایت به تلاش برای تنظیم دستور کار مجلس و برنامه مجلس به شدت نیازمند کمک اساتید و نخبگان هستیم و انشالله بتوانیم با همکاری هم، هم آلام جامعه را کم کنیم و هم با سرعت بیشتری پیشرفت کنیم.

وی گفت: هر آنچه پیام شکاف در داخل را به بیرون مخابره کند، کمک کند توانمندی های داخل مورد دقت قرار نگیرد و چشم به بیگانگان دوخته شود، به دشمن کمک کرده است. 

زاکانی درباره این سوال که آیا دولت می توانند مصوبه مجلس درباره اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را اجرا نکند، گفت: این مصوبه قانون است و دولت نمی تواند آن را اجرا نکند، در ابتدای تصویب طرح هم یک عده گفتند که دولت اجرا نمی کند که ما گفتیم دولت نمی تواند چنین کاری کند. در قانون هم مسئولیت افراد مشخص شده و هم جرم انگاری شده و برای همین دولت نمی تواند این قانون را انجان ندهد. و سر دوماه که در این قانون آمده، این طرح عملیاتی خواهد شد. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها