مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مدارس استان برای پرداخت اجاره بها حدود ۴۰۰میلیارد تومان به اداره اوقاف و آستان قدس رضوی بدهکار هستند.

 بدهی ۴۰۰میلیاردی مدارس خراسان رضوی به اوقاف و آستان قدس رضوی/مدارس بین اداره نوسازی و شرکت گاز بلاتکلیفند

قاسمعلی خدابنده در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی در حدود ۴۰۰میلیارد تومان به اداره اوقاف و آستان قدس رضوی بدهکار است.

وی تصریح کرد: مدارس خراسان رضوی بویژه درشهر مقدس مشهد به دلیل اینکه اغلب اوقافی یا آستانه هستند قرار دادهای اجاره با این دو مجموعه به امضا رسانده و موظف به پرداخت مبلغ توافق شده هستند  اما به دلیل اینکه هیچ مبلغی برای پرداخت این اجاره ها در اعتبارات پیش بینی نمی شود و اگر رقمی هم در نظرگرفته می شود تخصیص آن عملا صفر است این موضوع باعث ایجاد بدهی کلان در حدود ۴۰۰میلیارد تومان  آموزش و پرورش به اداره اوقاف و آستان قدس رضوی شده است.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: برای برخی مدارس به دلیل افزایش بدهی و تاخیر طولانی در پرداخت مطالبات اداره اوقاف پرونده های قضایی تشکیل داده است و تاکنون در اغلب پرونده ها نیز  دادگاه رای به نفع اداره اوقاف صادر کرده است.

وی افزود:   دولت باید در بودجه سالیانه، ردیف مستقلی برای این موضوع در نظر بگیرد تا قابلیت پرداخت این بدهی ها به اوقاف و آستان قدس رضوی فراهم شود زیرا هیچ گونه اعتباری برای پرداخت اجاره بهای مدارس  از سوی دولت به آموزش و پرورش پرداخت نمی شود و این اداره در حال حاضرپرداخت برخی اجاره ها را بر مبنای ضرورت  از محل درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش انجام می دهد.

خدابنده همچنین  در مورد روشن بودن موتورخانه های مدارس علی رغم تعطیلی فرایند آموزش و قطع گاز برخی مدارس نیز  گفت : اداره نوسازی مدارس طی بخش نامه ای به مدارس اعلام کرده است که به دلیل برودت هوا و احتمال یخ زدگی  ، موتورخانه های مدارس بین درجه ۳۰تا ۳۵ روشن باشند تا از ترکیدگی این تاسیسات جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی  از قطع شدن گاز مدارس   توسط شرکت گاز استان وجود ندارد، ادامه داد: مدیران مدارس در این زمینه با یک دوگانگی  بین اداره نوسازی مدارس و شرکت گاز مواجه هستند زیرا  اگر این تاسیسات با مشکل مواجه شود مشخص نیست که چه کسی پاسخگوی هزینه تعمیر و بازسازی آنها که بالغ بر ۴۰۰میلیون تومان خواهد بود می باشد و از طرفی شرکت گاز نیز به منظور تامین گاز برای مشترکان استان اصراربر خاموش بودن این تاسیسات دارد.   

انتهای پیام/

برچسب‌ها