شرکت اپل از یک شرکت برای استفاده از لوگویی شبیه لوگو خود شکایت کرد.

آیا اپل از یک گلابی شکست خواهد خورد؟

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، اپل به دلیل پرونده های قضایی متعدد خود علیه متنوع ترین شرکت ها به دلایل مختلف، شناخته شده است. این شرکت اخیراً در این زمینه خوب عمل نکرده است و به اندازه کافی برای محکوم کردن یک شرکت برای استفاده از لوگو گلابی قوی کار نکرد. در ماه آگوست سال جاری ، شرکت اپل شکایتی را علیه یک شرکت به دلیل انتخاب لوگو شبیه خود مطرح کرد. این شرکت ، Prepear که نام آن نشان دهنده لوگو آن نیز است ، از طریق برنامه موجود در فروشگاه App و فروشگاه Google Play ، به مشترکان خود در تهیه وعده‌های غذایی و ایجاد لیست خرید خدمات می‌دهد. ما می‌دانیم که اپل لوگو نمادین خود را دارد که شبیه نام آن هم است اما مشکل این شرکت با شرکت های دیگر با لوگو یا نام میوه چیست؟

در ابتدا این لوگو یکی از دلایل معروفیت اپل بوده است اگرچه Prepear از لوگو گلابی استفاده می‌کند اما اپل ادعا می کند که شباهت زیادی به لوگو خودش دارد. بنیانگذار Prepear ، ناتالی مونسون ، اپل را به خفه کردن مشاغل کوچک که ممکن است قدرت مالی لازم برای مبارزه با این غول فناوری در پرونده‌های طولانی دادگاه را نداشته باشند ، متهم کرد. ما نمی‌خواهیم در این گزارش تعصب داشته باشیم اما در این مورد ، اپل اغراق می‌کند. در حالی که این شرکت اولین شرکتی بود که نام یک میوه را انتخاب کرد و به شهرت رسید و پس از آن این شرکت به نوعی تمام میوه های جهان را محکوم کرد، مدیر عامل شرکت Prepear اصرار دارد که نشان تجاری گلابی آنها به هیچ وجه شبیه لوگو Apple نیست. به همین دلیل نمی تواند به برند Apple آسیب برساند،اپل برای تداوم دفاع از خود با هزاران دلار اسکناس اقدام می‌کند و پرونده‌های قضایی متعددی را علیه خیلی از شرکت‌ها به راه می‌اندازد.

در جلسات دادگاه ، اپل سعی کرد منطقی نشان دهد که چگونه یک آرم گلابی می تواند مانند آرم اپل جدی به نظر برسد. بر اساس آن ، گلابی Prepear’s به گونه ای طراحی شده است که به وضوح از آرم تحسین شده جهانی اپل تقلید می کند و ممکن است یک مزیت تجاری ناعادلانه به Prepear بدهد. از طرف دیگر Prepear با تشکیل دادخواست با هدف اجبار اپل به ترک دادگاه، راهی متفاوت برای بقای خود آماده کرده است و از سوی دیگر به نظر می‌رسد اپل نیز تغییری در روند شکایت خود ایجاد کرده و عقب نشینی خواهد کرد.

در دادخواست تنظیم شده توسط Prepear Super HealthyKids بیش از ۲۵۰،۰۰۰ امضا بدست آمده است و اگر اپل اصرار در پیگیری پرونده داشته باشد ، ممکن است یک واکنش بزرگ دیگر متوجه واکنش احتمالی شود.

به نظر می‌رسد طرح شکایت اپل از این شرکت لغو خواهد شد و به نوعی اپل بازنده این دادگاه خواهد بود.

پرونده های مربوط به دادگاه تجدیدنظر و علائم تجاری اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده نشان می دهد که دادرسی های مربوط به Apple و Prepear به مدت ۳۰ روز به تأخیر می افتد زیرا در تلاش هستند موضوع را خارج از دادگاه حل و فصل کنند. اگر قبل از ۲۳ ژانویه ۲۰۲۱ هیچ توافقی حاصل نشود ، دادگاه به پرونده رسیدگی می‌کند. به هر حال، هر یک از طرفین می‌توانند تصمیم بگیرند که تا آن تاریخ صبر نکنند و هر زمان خواستار ادامه پرونده در دادگاه شوند.

باید صبر کنیم تا ببینیم در دادگاه ها به توافق خواهند رسید یا حکم دیگری صادر خواهد شد. فکر می کنید اپل در مورد لوگو Prepear درست می‌گوید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها