شهردار مشهد با اشاره به آغاز احداث پارکینگ توحید، گفت: معتقدم احداث این پارکینگ و افزایش ظرفیت جای پارک خودرو باعث رونق گرفتن میدان شهدا و تسهیل دسترسی به حرم رضوی برای زائران خواهد شد.

پارکینگ توحید دسترسی به حرم رضوی را برای زائران تسهیل خواهد کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا کلائی صبح امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی پارکینگ توحید که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار شد، افزود: معتقدیم بخش زیادی از رونق میدان شهدا بستگی به افزایش ظرفیت پارکینگ در این محل دارد که امیدواریم با بهره برداری از مجموعه توحید و پارکینگ هشت آباد این مشکل برطرف و زمینه رونق میدان شهدا ایجاد شود.
کلائی اضافه کرد: در میدان شهدا که حدود هزار متر با حرم مطهر فاصله دارد نیاز به ساخت پارکینگ داشتیم تا بتوانیم مدل های حمل ونقل را برای تسهیل دسترسی زائران به حرم مطهر به ویژه در ایام پیک و مناسبت ها تغییر دهیم .
وی با بیان اینکه می توانست تصمیمات دیگری برای طراحی میدان شهدا گرفته شود، گفت: پروژه پارکینگ توحید یکی از پروژه هایی بود که مدت زمان طولانی معطل مانده بود، در حال حاضر 14 ماه برای احداث این پارکینگ در نظر گرفته شده است و همه باید کمک کنند تا این پروژه به سرعت اجرا و آماده بهره برداری شود.
شهردارمشهد ادامه داد: با لطف خدا، تلاش همکارانم و حمایت های شورای شهر پروژه های زیادی درحال اجرا است که بخشی به بهره برداری رسیده و بخشی نیز تا پایان سال آماده بهره برداری خواهد شد، اگر این پروژه ها به آینده موکول می شد هزینه بسیار بیشتری ایجاد می کرد.
وی با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت های حقوقی، فنی، طرح و تصویب یک پروژه شاید از هدایت یک پروژه سخت تر است، اظهارکرد: سوخت پروژه ها را حوزه مالی و اقتصادی محیا می کنند که در این حوزه پایان سال صحبت خواهم کرد اما در حوزه اقتصادی شهرداری همکارانم پشتیبانی بسیار خوبی از پروژه ها داشته اند.
همچنین در این مراسم سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: از مجموع فعالیت های اقتصادی توانسته ایم بیش از ۱۰هزار فضای پارک خودرو برای شهر تامین کنیم.

 مهدی حاتمی افزود: شهرداری مشهد، در ۳۶ پروژه بزرگ اقتصادی مشارکت داشته است که زیربنای این پروژه ها بیش از ۲ میلیون و۴۰۰ هزار مترمربع است.
وی اضافه کرد: از این تعداد ۲۱ پروژه با بیش از یک میلیون مترمربع زیربنا شامل ۷ مجموعه تجاری،۲ مجموعه خدماتی، ۴ مجموعه مسکن ارزان قیمت و ۸ مجموعه مختلط دارای پارکینگ عمومی به بهره برداری رسیده است که از این مشارکت ها بیش از۶۵۰۰ جای پارک عمومی استحصال شده و اکنون در حال بهره برداری است.
حاتمی تصریح کرد: در کنار پارکینگ توحید که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد، ۱۵ پروژه مشارکتی دیگر شامل ۵ پروژه تجاری ۳ مجموع مسکونی و اداری، ۳ مجموعه مسکونی ارزان قیمت و ۳ مجموعه مختلط دارای پارکینگ عمومی نیز با زیربنای بیش از یک میلون و ۴۰۰ هزار متر مربع در حال ساخت است که از این مجموعه ها نیز ۳ هزار و ۶۰۰ فضای پارک خودرو استحصال خواهد شد.
وی با بیان اینکه از مجموع فعالیت های اقتصادی توانسته ایم بیش از ۱۰هزار فضای پارک خودرو برای شهر تامین کنیم، اظهارکرد: پارکینگ توحید که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد طی سال های گذشته ۲ بار به صورت پیمانکاری عرضه شد که به دلایل اینکه شرایط مناسب نبود مشارکت کننده نداشت، لذا شهرداری با تغییر زیربناها و با کمک کمیسیون ماده پنج به طرحی رسید که هم توجیه اقتصادی دارد و هم پارکینگ مورد نیاز میدان شهدا را تامین مالی می کند.
سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد ادامه داد: پارکینگ توحید در ۵ طبقه پارکینگ زیر سطحی عمومی با زیربنای ۴۰ هزار مترمربع و ۲ طبقه پارکینگ زیر سطحی اختصاصی با زیربنای ۱۵هزار مترمربع و ۶۵ هزار مترمربع فضای تجاری ،مسکونی و اقامتی با اعتباری بالغ بر ۶۳۴ میلیارد تومان احداث خواهد شد که سهم الشرکه شهرداری که ۳۰ درصد و به مبلغ بیش از۱۹۴ میلیارد تومان است ابتدا از محل پارکینگ عمومی این مجموعه تامین می شود.
وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده سرمایه گذار متعهد شده است تا ظرف ۱۴ ماه پارکینگ های عمومی مجموعه توحید را احداث و به شهرداری مشهد تحویل نماید که امیدواریم بهره برداری از این پارکینگ باعث رونق بخشی به پروژه میدان شهدا شود.

برچسب‌ها