راهپیمایی گسترده مردم عراق به مناسبت اولین سالروز شهادت شهیدان «سلیمانی» و «المهندس» در میدان التحریر بغداد آغاز شده است و لحظه به لحظه بر جمعیت حاضر در راهپیمایی افزوده می شود.

حضور میلیونی مردم عراق در مراسم سالگرد شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس

قدس آنلاین: راهپیمایی گسترده مردم عراق به مناسبت اولین سالروز شهادت شهیدان «سلیمانی» و «المهندس» در میدان التحریر بغداد آغاز شده است و لحظه به لحظه بر جمعیت حاضر در راهپیمایی افزوده می شود.

طبق آخرین اخبار در این زمینه، بسیاری از عراقی ها از بامداد امروز حرکت خود به سمت میدان التحریر را آغاز کرده اند. قرار است مراسم مذکور همزمان با برگزاری تظاهرات میلیونی در نقاط مختلف عراق علیه متجاوزان آمریکایی، برگزار شود.

شعار «شهادت و حاکمیت» نیز به عنوان شعار اصلی مراسم بزرگداشت اولین سالروز ترور فرماندهان پیروزی انتخاب شده است. علت اصلی انتخاب این شعار در واقع تأکید بر لزوم اخراج اشغالگران آمریکایی از خاک عراق و بازپس گیری حاکمیت این کشور است.

بر این اساس، هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح در سخنانی تأکید کرد: ما به فرماندهان پیروزی وفادار می مانیم و معتقدیم که آمران و عاملان جنایت علیه آنها باید مجازات شوند. شهیدان سلیمانی و المهندس به دنبال کمک به تمامی ملت های مستضعف بودند.

از سوی دیگر، فاضل جابر نماینده پارلمان عراق از ائتلاف پارلمانی الفتح در سخنانی درباره تظاهرات سالگرد شهادت شهیدان سلیمانی و المهندس در میدان التحریر بغداد، گفت: این تظاهرات آغاز حقیقی برای بازپس گیری حاکمیت ملی است. وی در عین حال از دولت عراق خواست که تحقیقات مربوط به این اقدام تروریستی را اعلام و کسانی که در آن دست داشته اند را معرفی کند.

«شیخ علی الاسدی» رئیس شورای سیاسی نجباء تأکید کرد: شهیدان «سلیمانی» و «المهندس» پیش از دوستان بر دشمنان خود تاثیر گذاشتند. آنان صرفاً دو فرمانده نبودند؛ بلکه دو رزمنده، دو سرباز و دو نماد بودند که از یک سو دشمنانشان را بیم‌ناک و از سوی دیگر دوستان‌شان را خرسند کردند.

الاسدی افزود: شهیدان سلیمانی و ابومهدی در پیدا و پنهان، در تاریکی و روشنایی و در آسودگی و سختی با یکدیگر کار کردند و تقدیر الهی نیز آن بود که در نهایت در کنار هم به مقام شهادت نائل شوند.

«ابوحسین الحمیداوی» دبیرکل گردان های حزب الله عراق اعلام کرد: پیام ما از طریق حضور در میدان، این است که باید انتقام خون شهدا هر چه زودتر گرفته شود. وی افزود: خون ما هم چنان برای گرفتن انتقام شهدا، می جوشد. ما بر عهد خود با فرماندهان پیروزی باقی خواهیم ماند.

الحمیداوی تاکید کرد: ما در مسیر عزت باقی خواهیم ماند و هزاران سلیمانی و هزاران ابومهدی المهندس خواهیم بود. وی بیان کرد: ما امروز وارد سفارت آمریکا نخواهیم شد. سلاح ما از سلاح برترین ارتش ها، منظم تر و سازماندهی شده تر است.

«عباس الموسوی» نویسنده و پژوهشگر مسائل سیاسی عراق از برخی کوتاهی‌ها در پیگیری پرونده ترور شهیدان سلیمانی و المهندس در مجامع بین‌المللی، به شدت انتقاد کرد. وی با طرح این پرسش که چرا دولت بغداد به مسئولیت‌های خود در قبال پرونده ترور شهیدان سلیمانی و المهندس عمل نمی‌کند، گفت: عراق باید برای پیگیری پرونده ترور جنایتکارانه «فرماندهان پیروزی» به سازمان ملل متحد و سازمان‌های حقوق بشری شکایت کند.

«فاضل جابر الفتلاوی» نماینده ائتلاف الفتح عراق کرد که تظاهرات جاری در میدان التحریر آغاز واقعی روند بازگرداندن حاکمیت ملی است. وی افزود: مهم ترین شعارهایی که در این تظاهرات سرداده می شود درخواست از دولت عراق برای بازگرداندن حاکمیت ملی به کشور است.

الفتلاوی بیان کرد: شرکت کنندگان در این تظاهرات، با این حرکت خود، جنایت دولت آمریکا و رئیس جمهور شکست خورده آن را در ترور فرماندهان پیروزی محکوم می کنند. وی گفت: این تظاهرات، نخستین گام در راستای انتقام خون قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به شمار می رود.

الفتلاوی ادامه داد: دولت به افکار عمومی در عراق وعده داده که عوامل این جنایت را شناسایی و معرفی کند اما هنوز به وعده خود عمل نکرده است. دولت عراق باید هر چه سریعتر تحقیقات را کامل کرده و عاملان آن را معرفی کند.

در حال تکمیل…

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها