اتحادیه جهانی علمای مسلمان فتوای تحریم فراگیر رژیم صهیونیستی را صادر و اعلام کرد، تا پایان اشغالگری این رژیم خرید و فروش تولیدات صهیونیستی جایز نیست.

فتوای اتحادیه جهانی علمای مسلمان مبنی بر وجوب تحریم فراگیر رژیم صهیونیستی

قدس آنلاین: اتحادیه جهانی علمای مسلمان فتوایی مبنی بر وجوب تحریم فراگیر رژیم اشغالگر صهیونیستی تا عقب‌نشینی این رژیم از تمام اراضی اشغالی صادر کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، در بیانیه‌ای که این مناسبت صادر شده و به امضای «احمد الریسونی» رئیس اتحادیه علمای مسلمان و نیز «علی محی الدین قره داغی» دبیرکل آن رسیده، آمده است، اخراج متجاوزان از اراضی اشغالی و مقابله با آنها با تمام ابزارهای مشروع، فریضه‌ای شرعی و ضرورتی انسانی است.

در این بیانیه تأکید شده، فطرت‌های پاک، مقابله با متجاوزان با تمام ابزارهای مشروع را تأیید می‌کنند و قوانین بین‌الملل، قطعنامه‌های سازمان ملل، معاهده‌های بین‌المللی و غیره به آن اذعان دارند.

اتحادیه علمای مسلمان در ادامه اعلام کرد، قوانین بین‌المللی تأکید دارند که اشغالگری وضعیتی موقت است و مصادره املاک شهروندان یا تخریب آنها جایز نیست. دهها قطعنامه سازمان ملل وجود دارد که بر حق مقاومت، مقابله با تجاوز و آزادسازی اراضی اشغالی تأکید دارند.

در این بیانیه تأکید شده، بنا به موارد گفته شده، هر کسی که تولیدات «اشغالگران غاصب» را خرید و فروش کند گناهکار و در این جنایت شریک است. ادله شرعی بر وجوب تحریم اقتصادی تمام کالاها و خدمات تولیدی اشغالگران غاصب تأکید دارند و خرید و فروش آنها جایز نیست.

در پایان تأکید شده، بر مسلمانان واجب است به تحریم اقتصادی کامل تولیدات صهیونیستی تا زمان پایان اشغالگری این رژیم ادامه دهند.

در سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) سودان، امارات، بحرین و مغرب به سازش با رژیم صهیونیستی روی آوردند و توافقنامه‌هایی با این رژیم امضا کردند.

برچسب‌ها