کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند کاهش میانگین دمای هوا در خراسان رضوی که از امروز آغاز شده است تا سه شنبه به میزان هشت تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین، مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشینه دمای هوای مشهد روز گذشته ۱۳ درجه سلسیوس بود که برای روزهای دوشنبه و سه شنبه به ترتیب هفت و چهار درجه پیش بینی شده است.
او افزود: کمینه دمای هوای مشهد شب گذشته چهار درجه زیر صفر بود که در شب‌های آینده بین یک تا ۲ درجه کاهش می‌یابد.
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: هوای سرد تا پایان هفته در خراسان رضوی تداوم دارد، اما در هفته آینده کمینه دمای هوا در استان به بالای صفر می‌رسد و دمای روزانه نیز روند افزایشی خواهد داشت.
اثمری بیان کرد: به دنبال افزایش ابرناکی از عصر امروز در خراسان رضوی، بارش‌های پراکنده بیشتر به صورت برف به ویژه در نواحی شمال و شمال غرب استان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه پیش بینی می‌شود.
او تصریح کرد: در روزهای آینده همراه با شدت گرفتن وزش باد و وقوع بارش‌های پراکنده، شاخص آلاینده‌های جوی در مشهد و شهرهای صنعتی خراسان رضوی کاهش می‌یابد.
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: کوهسرخ با کمینه دمای ۱۰ درجه زیر صفر و سبزوار با بیشینه دمای ۱۵ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
اثمری اظهار کرد: در این مدت بیشترین سرعت وزش باد در تربت حیدریه با شدت ۳۲ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
انتهای خبر/

برچسب‌ها