سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی از نمایشگاه نقاشی «آل علی علیهم السلام» دیدن کردند.

بازدید معاون هنری و مدیرکل هنرهای تجسمی از نمایشگاه روح‌الامین

به گزارش قدس آنلاین، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی عصر یکشنبه ۱۴ دی ماه از نمایشگاه نقاشی‌های حسن روح الامین با عنوان «آل علی علیهم السلام» در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران دیدن کردند. در این بازدید، عبادرضا اسلامی رئیس فرهنگسرای نیاوران نیز آنها را همراهی می‌کرد.

حسینی درباره این نمایشگاه گفت: روح الامین گونه خاصی در هنر انتخاب کرده که کمتر به آن توجه شده است و به طور مستمر آثار هنری تولید می‌کند. آشنایی بخشی آثار هنری که مبتنی بر برنامه و بر اساس مفاهیم فرهنگی اصیل ایران و اسلام تعریف شده باشند به نسل جوان می‌تواند از برنامه‌های مناسبتی که در یک مقطع انجام می‌شود، بیشتر باشد با توجه به اینکه امروز منابع انسانی ارزشمندی در هنر فعالیت دارند اما در زمینه هنر و مدیریت هنر بیشتر اقتضایی برخورد شده است.

وی افزود: در واقع در هنر بیشتر رویدادی و اقتضایی رفتار شده است و این باعث شده یک سری برنامه‌های بایسته در هنر جای خود را به رفتارهای روزمره بدهد.

حسینی تاکید کرد: ضرورت دارد هنر از مدیریت اقتضایی و رویدادی به مدیریت برنامه‌ای تغییر مسیر دهد، رویدادها بازتعریف و اعتبارات با سرمایه‌ها و منابع انسانی متناسب شود و هزینه‌ها برنامه محور انجام گیرد. بودجه هنر محدود و ناچیز است اما همین بودجه محدود را می‌توان برنامه‌ای هزینه کرد، بی تردید هزینه کردن بر اساس برنامه به سرعت به نتیجه نمی‌رسد اما تداوم آن نتایج ماندگاری برای هنر دارد. بخش مهمی از بودجه هنر سهم جشنواره‌های هنری می‌شود در صورتی که تعدادی از این جشنواره‌ها ممکن است برای فضای هنر کشورمان ضرورت داشته و پاسخگو باشد.

وی بیان کرد: بنابراین می‌توان این جشنواره‌ها را تداوم داد و تقویت کرد و اعتبار سایر جشنواره‌ها را که کارکرد چندانی ندارند، برای آفرینش الگوهای مختلف و تعمیق آموزش و فرهنگ هزینه کرد که می‌تواند در درازمدت حاصل درخشان‌تری برای هنر داشته باشد.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: مجموعه اقداماتی که در این چند دهه برای پرورش منابع انسانی هنر انجام شده قابل توجه است و خانواده گسترده‌ای از هنرمندان را ایجاد کرده که امروز به عنوان سرمایه انسانی هنر کشور قابل شناسایی و ارزشمند است و حرکت هنر بر اساس برنامه و نه رویداد و اقتضای روزمره می‌تواند زمینه تولید آثار هنری بر اساس مفاهیم فرهنگی و مؤثر بر فرهنگ را فراهم کند.

برچسب‌ها