منابع آگاه منطقه از عدم مشارکت پادشاه عمان در نشست سران کشورهای شورای خلیج فارس خبر دادند.

امتناع پادشاه عمان از شرکت نشست در سران کشورهای شورای خلیج فارس

قدس انلاین: بعه گزارش  القدس العربی، منابع آگاه منطقه اعلام کردند که «هیثم بن طارق»، پادشاه عمان در نشست سران کشورهای حاشیه خلیج فارس شرکت نمی‌کند و یک مقام مسئولی را به نمایندگی از طرف خود برای حضور در نشست مذکور اعزام کرده است. 

این منابع اعلام کردند که پادشاه سلطنت‌نشین عمان تصمیم به عدم حضور در نشست شورای همکاری خلیج فارس به میزبانی عربستان سعودی که قرار است روز سه‌شنبه برگزار شود، گرفته است. 

منابع مذکور احتمال دادند که دلیل غیاب پادشاه عمان از نشست عدم وضوح دیدگاه‌ها نسبت به انگیزه برگزاری این اجلاس است که هدف اصلی آن از زمان شکل‌گیری، حل بحران خلیج فارس ناشی از محاصره چهار کشور عربستان سعودی‌، امارات‌، بحرین و مصر علیه قطر از سال ۲۰۱۷ بوده است. 

این منابع تاکید کردند که سلطان عمان متعهد به رویکرد کشورش در زمان «سلطان قابوس»، پادشاه پیشین این کشور است که به بی‌طرفی مثبت در قبال این بحران و عدم ورود به تصمیاتی که به صلح و ثبات در منطقه اخلال وارد می کند، پایبند بوده است.

منابع مختلف اظهار داشتند که طرف تحت محاصره هنوز نیت واقعی برای آشتی نشان نداده و لازم بود پیش از برگزاری اجلاس اقداماتی اتخاذ شود که نشان دهنده صدق نیت ها از جمله لغو محاصره تحمیل شده بر دوحه باشد. 

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها