۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
کد خبر: 734770

محتوا سازی چیست؟ این سوالی است که اگر بخواهید یک سایت فعال و با رتبه عالی داشته باشید باید به پاسخ آن برسید!

محتوا نویسی و محتوا سازی چیست؟

امروزه که بسیاری از کسب و کارها، بازار فروش و کسب و کار خود را به فضای اینترنتی کشانده‌اند و یا برخی افراد متخصص برای ارائه خدمات خاصی در بستر اینترنت اقدام به راه اندازی وبسایت کرده‌اند،از این‌رو آشنایی با محتوا نویسی اهمیت خاصی پیدا کرده است.

محتوا نویسی سایت که در واقع مهم‌ترین اصل رعایت سئوی سایت را در بر می‌گیرد نیازمند تخصص و مهارت خاصی است که می‌بایست برای بالا رفتن رتبه سایت در گوگل حتما به کار گرفته شود. مهارت محتوا نویسی از چندین منظر متفاوت برای پیشبرد اهداف در فضای مجازی اهمیت دارد که می‌بایست برای پیشرفت خود یا کسب و کارتان از آن اطلاع داشته باشید.

همه چیز را درباره محتوا نویسی بدانید!

محتوا نویسی یا همان محتوا سازی عموماً به تولید محتوا و متن مناسب با کاربری برای سایت‌ها گفته می‌شود. در یک مثال ساده، اگر شما صاحب یکی از کسب و کارهای اینترنتی باشید و بخواهید برای فروش محصولات خود یک سایت طراحی راه اندازی کنید، مهم‌ترین اصل برای دیده شدن وبسایت شما محتوا سازی مبتنی بر اصول سئو خواهد بود.

محتوا سازی بر اساس اصول سئو فقط و فقط از عهده‌ی نویسندگان سئوکار بر خواهد آمد؛ چراکه به کارگیری این مهارت نیازمند دانش و تجربه فردی است که همه‌ی افراد از آن برخوردار نیستند.

البته محتوا نویسی سایت تنها کاربرد مهارت محتوا نویسی نمی‌باشد، بله این فن خاص برای موارد دیگری نیز کاربرد دارد. به طو مثال یکی از ابزارهای تبلیغاتی در دنیای بازاریابی دیجیتال رپورتاژ آگهی و انتشار در رسانه‌های مختلف است. نگارش و آماده سازی رپوتاژ نیز در واقع همان محتوا نویسی مبتنی بر اصول سئو است که موازین و شرایط خاصی را در بر می‌گیرد. بنابراین آشنایی با محتوا نویسی نیاز اصلی تمامی کسب و کارهایی است که راه پیشرفت را برای خود انتخاب کرده‌اند.

محتوا نویسی سایت چه اهمیتی دارد؟

در میان انواع موتور جستجوگر گوگل، برترین و کامل‌ترین مرورگری است که میزان بازدید و کاربرد آن از سایر مرورگرها بیشتر است. نکته‌ی مهم در رابطه با گوگل در واقع قوانین و شرایط خاصی می‌باشد که گوگل برای انتشار مطالب پیش روی افراد قرار می‌دهد. به عبارت ساده‌تر برای آنکه بخواهید در میان بازدیدکنندگان میلیونی یا میلیاردی گوگل دیده شوید می‌بایست محتوا نویسی سایت شما مبتنی بر اصول سئو باشد. اصول سئو در واقع قوانین خاص نگارشی است که گوگل برای انتشار مطالب وضع کرده، اما همه‌ی افراد عادی از عهده‌ی نگارش چنین متنی بر نخواهند آمد.

بنابراین برای دیده شدن یک سایت یا یک رپورتاژ در صفحه‌ی اول نتایج گوگل و کسب رتبه‌ی بالا از گوگل تنها راه محتوا نویسی پیشرفته خواهد بود، پس لازم بود که بدانید محتوا سازی چیست و چه کاربردی دارد؟!

اصولی که باید در محتوا سازی رعایت شود

همانطور که گفته شد، محتوا سازی برای سایت یک تخصص و دانش خاص است که به کار گیری آن نیازمند مهارت خاصی است. برای نگارش یک محتوای کاربردی و مفید می‌بایست قوانین و اصول زیر در متن رعایت شود:

  1. متونی که برای سایت یا رپورتاژ آگهی نگارش می‌شوند باید صریح، موجز و بدون ابهام باشند تا به راحتی مخاطب را به خود جذب کند. از طرفی متن باید با کیفیت بالا و کاملاً جذاب نگارش شود تا بتوان عنوان محتوای پیشرفته را برای آن به کار برد.

  2. رعایت اصول سئو که در واقع جای گذاری درست کلمات کلیدی در متن است، بسیار نکته‌ی حائز اهمیتی می‌باشد؛ چرا که اگر در یک متن کلمات کلیدی بیش از حد تکرار شده باشد سایت توسط گوگل پنالتی می‌شود. همچنین اگر متن به اندازه کافی تکرار کلمه نداشته باشد رتبه‌ی سایت بالا نخواهد رفت.

  3. از زیاده گویی، حشو، اغراق، پیچیدگی کلمات یا همان بازی کلمات در متن باید خود داری شود، زیرا اصولاً متونی که بیش از اندازه طولانی می‌شوند مخاطب را به خود جذب نمی‌کنند. بنابراین می‌بایست کلیه‌ی مطالب به صورت مختصر و مفید در متن آورده شود به حدی که به صورت کامل مخاطب را اغنا کند.

  4. عکس‌ها نیز بخشی از محتوا نویسی سایت محسوب می‌شوند، زیرا متون زمانی جذاب می‌شوند که عکس‌های مرتبط با آن‌ها در اثنای متن به کار برده شود. عکس‌ها با جلوه‌های بصری که دارند موجب جذب شدن کاربران به مطالعه‌ی ادامه‌ی مطلب خواهند شد.

قطع به یقین افراد عادی از پس رعایت اصول فوق در یک متن بر نخواهند آمد، بنابراین برای داشتن یک متن باکیفیت و دقیق بهترین راهکار انتخاب یک نویسنده سئو کار ماهر است. یک نویسنده بسته به دانش و تجربه‌ای که دارد، محتوا سازی را مبتی بر اصول گوگل برای سایت‌های مختلف انجام می‌دهد. لازم به ذکر است که برخی رسانه‌ها برای انتشار آگهی قوانین مخصوص دیگری نز وضع می‌کنند که نویسنده سئوکار می‌بایست بر اساس آن متن را نگارش کند.

طراحی سایت و محتوا نویسی دو یار جدا نشدنی!

همانطور که در موارد فوق ذکر شد، طراحی سایت و محتوا نویسی هر دو از تخصصی‌ترین روش‌های بازاریابی آنلاین به شمار می‌روند، به همین جهت هرگز نمی‌توان سایتی را طراحی کرد و بدون محتوا نویسی درست و اصولی آن را به ثمر نشاند. به عبارت دیگر این محتوا سازی است که به سایت معنا و مفهوم می‌بخشد، پس بعد از آنکه دانستید محتوا سازی چیست به دنبال یک تیم حرفه‌ای برای این کار باشید.

یکی از تخصصی‌ترین تیم‌های طراحی سایت، تولید محتوا، ساخت لوگو و ... تیم مجرب و حرفه‌ای مولتی رایان می‌باشد. در این دوره که تکنولوژی با سرعت هرچه بیشتر در حال پیشرفت است، مولتی رایان به عنوان یک مجموعه جامع و کامل برای کمک به پیشرفت کسب وکارها و ... در بستر میلیونی اینترنت روی کار آمده است. مولتی رایان که متخصص‌ترین کارشناسان را در مجموعه خود دارد با راه اندازی یک وبسایت امکان دسترسی به مجموعه را برای تمامی هم‌وطنان فراهم کرده است. بنابراین با ورود به وبسایت مولتی رایان می‌توانید از مجموعه کارهای آن و میزان رضایت مشتریان او باخبر شوید، زیرا مولتی رایان از ایده تا اجرا در کنار مشتریان خود می‌ماند و این ویژگی موجب محبوبیت آن‌ها شده است. بنابراین با اطمینان خاطر محتوا نویسی یا حتی طراحی سایت خود را از صفر تا صد به کارشناسان و مجموعه حرفه‌ای مولتی رایان بسپارید...

برچسب‌ها