به همت مدیریت امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی، عملیات بازسازی و به‌سازی ۴۰ باب منزل مسکونی متعلق به محرومان حاشیه شهر مشهد در قالب طرح «معین الضعفا» و با کمک نیروهای خادمیاری رضوی و گروه‌های جهادی از امروز آغاز شد.

لبخند بر لب حاشیه نشینان نشست/ اجرای عملیات بازسازی منازل مسکونی نیازمندان در حاشیه شهر مشهد

به گزارش قدس آنلاین، هادی غلامی به تشریح جزئیات اجرای طرح «معین الضعفا» پرداخت و گفت: پیرو سیره اهل بیت(ع) و دستور و تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی بر حمایت از اقشار بی‌بضاعت حاشیه شهر مشهد، این طرح در آغاز فصل سرد با هدف بازسازی و به‌سازی منازل مسکونی محرومان در حاشیه‌ شهر آغاز شده است.

آن گونه که این مقام مسئول گفته: عملیات فاز نخست طرح «معین الضعفا» همزمان با اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای ۴۰ واحد منزل فرسوده در نظر گرفته شده است.

وی اضافه می‌کند: منازل تحت پوشش طرح توسط کانون‌های خدمت رضوی محله‌ای شناسایی شده و عملیات بازسازی و به‌سازی با کمک خادمیاران و گروه‌های جهادی هر منطقه انجام خواهد شد. در این بین، چند باب منزل به صورت کامل در دست ساخت قرار دارد.

او با اشاره به افتتاح نخستین واحد بیان می‌کند: یک باب منزل مسکونی متعلق به خانواده‌ای کم‌بضاعت ساکن منطقه شهید آوینی در مدت قریب به ۳ ماه از آغاز عملیات ساختمانی به صورت کامل ساخته و امروز تحویل صاحبخانه داده شد.

غلامی، عملیات ساختمانی صورت گرفته در ۴۰ باب منزل احصاء شده را شامل تعمیرات، گچ‌کاری، سیمان‌کاری، کاشی‌کاری، نصب ایزوگام عنوان کرد و افزود: منازل در ۱۰ منطقه مشهد و حومه مشمول این طرح عمرانی هستند. در برخی از مناطق، گاهاً چند واحد مسکونی نیاز به تعمیر و بازسازی داشته که در جریان شناسایی محلی، به مشمولان طرح افزوده شده‌اند.

به گفته وی، مدیریت امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی در این طرح مانند دیگر طرح‌های حمایتی خود با برداشتن گام نخست و جریان‌سازی، در پی مشارکت خیرین و آحاد مردم در حل مشکلات و اقشار نیازمند شهر مشهد است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها