گالری های تهران با ۱۸ افتتاحیه میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی خواهند بود.

«بر بال‌های رویا» تا «بازیافت سایه‌ها»/ ۱۸ فرصت گالری‌گردی

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، گالری های تهران امروز ۱۹ دی‌ماه میزبان هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی هستند تا با افتتاح نمایشگاه های متنوع، عکس‎، نقاشی، آثار حجمی و ... را در معرض دید علاقه‌مندان به هنر قرار دهند.

علاقمندان به بازدید از نمایشگاه هایی که هفته گذشته افتتاح شدند می توانند با مراجعه به این صفحه اطلاعات بیشتری از این نمایشگاه ها کسب کنند.

گالری سیحون: نمایشگاه نقاشی فراز ناصر شریف با عنوان «تکه هام» ۱۹ دی تا ۱ بهمن در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، خیابان چهارم، پلاک ۱ برگزار می‌شود.

گالری اعتماد: نمایشگاه آثار مجتبی طباطبایی با عنوان «اندرونی/ بیرونی» ۱۹ تا ۳۰ دی در گالری اعتماد برپاست. گالری اعتماد به نشانی خیابان هفت‌تیر، مفتح جنوبی، بن‌بست شیرودی، پلاک ۲۵ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری زیرزمین دستان: نمایشگاه انفرادی «اتاق زرد» کاری از کوروش مالک تا سوم بهمن ماه در گالری دستان به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ میزبان علاقمندان است.

گالری آ: نمایشگاه گروهی «سنگلاخ» ۱۹ دی تا ۶ بهمن در گالری آ به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، کوچه اردشیر ارشد، شماره ۷ برقرار است. در بیانیه این نمایشگاه آمده است، طراحی گذر از سنگلاخ است. گذر از سرزمین پر سنگ ذهن. خاصه اگر ساکن جایی باشی که هر روز سنگی تازه بر سرت فرود می آید. آنقدر که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود.
سنگلاخ تلاشی است برای نشان دادن پر حجمِ عبور از سرزمین پر سنگ تا گستره ای بسازد به قدر وسع، برای تماشای کارِ هنر. آن کار که چیزی نیست جز پس زدن سنگ ها.

گالری والی: نمایشگاه آثار نقاشی و چاپ نگار مرتضوی‌زاده ۱۹ تا ۳۰ دی در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ برگزار می‌شود. در بیانیه این نمایشگاه آمده است، نقاشی های نگار مرتضوی زاده، زاده ی بی سرزمینی است. مجموعه کارهای او هر کدام مانند دریچه ای ست به جهانی بی زمان که بازیگران اصلی آن زنان، چهره ها، صخره ها و طبیعت هستند.
اجزا نقاشی های او بی هیاهو و منفرد در افقی بی انتها در کنار هم چیده شده اند. شاید اگر کارهایش صدا داشتند تنها صدایی که شنیده می شد زوزه ی باد بود که از میانه ی صخره ها و ردای قرمز زنان در هم می پیچید. افق در نقاشی هایش بیانتهاست شاید نزدیک ترین تفسیر برای آنها در واقعیت کویر است نقطه ای از طبیعت که زندگی نگار مرتضوی زاده از دل آن شروع شده است.

گالری آرتیبیشن: نمایشگاه گروهی «دور- نزدیک» ۱۹ تا ۲۸ دی در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، نرسیده به همت، گل نبی(غرب)، میدان احمدی روشن(کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان دریا (قندی)، پلاک ۶ برپاست.

گالری :۰۰۹۸۲۱ نمایشگاه مجسمه‌های نسخه محدود محمدحسین عماد با عنوان «یادآوری» ۱۹ تا ۳۰ دی در پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ به نشانی تهران، خیابان کریم‌خان زند، خیابان خردمند، کوچه ۱۸، پلاک ۲۵ برپاست.

گالری محسن: نمایشگاه انفرادی «در ستایش ابزار» کاری از امیر معبد تا ۸ بهمن ماه در این گالری به نشانی ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک ۴۲ میزبان علاقمندان است. در بیانیه این نمایشگاه آمده است،  ابزارها همواره ضرورتی حیاتی بوده­اند که هم‌پیمان با یار دوپای‌شان، آن­جا که عاجز از به دست آوردن می‌شدند، به یاری‌اش می‌رفتند. «در ستایش ابزار» عنوان نمایش جدید امیر معبد است که با ستایش ابزار شروع می‌شود. او در این میدان با نظر به یک استعاره‌ی هستی‌شناختی از مفهوم ابزار، هرچه را که به وسیله‌ی آن کاری انجام شود فراخوانده و ابزار نامیده است: از داس کشاورز، موشک دوربرد تا تلفن‌های همیشه‌همراه. این تجهیزات که همچون موجوداتی ارگانیک هم‌پا با انسان دوپا رشد کرده‌ و گسترش یافته‌، آشوب هویت را شعله‌ور کرده‌ است.

در گستره‌ی فکری معبد جایی همیشگی برای انسان به مفهوم زیست‌شناختی‌اش وجود دارد. بدنْ جغرافیایی برای تماس با جهان می‌شود و ابزارها دست‌ساخته‌هایی برای تسریع رفع نیازها و خواسته‌های او. «در ستایش ابزار» موقعیتی از یک چیدمان با پنج قطعه‌ است که هر قطعه در ریختش نقبی به گذشته‌ی انسان می‌زند

نگارخانه سهراب: نمایشگاه گروهی از نگاه سخاورز؛ چهره‌های ادبیات ایران تا ۲۴ دی ماه در این نگارخانه به نشانی خیابان سمیه، قبل از رامسر،شماره ۱۴۲ برپاست.

گالری  سو: نمایشگاه آثار مهرداد جعفری با عنوان «بازیافت سایه‌ها» ۱۹ دی تا ۱۳ بهمن در گالری سو به نشانی خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، شماره ۳۰ برپاست.

گالری  احسان نمایشگاه گروهی «جهان نما» ۹ تا ۲۴ دی در نگارخانه احسان به نشانی اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ برپاست.

گالری  آتشزاد: نمایشگاه نقاشی آذرافروز کریمی با عنوان «رها» ۱۹ تا ۲۳ دی در نگارخانه آتشزاد به نشانی خیابان عباسپورشمالی (توانیر)، بعد از پل همت، نرسیده به میدان ونک، نبش کوچه هومان، شماره ۲۳، طبقه دوم، واحد ۸ برپاست.

گالری آیریک: نمایشگاه گروهی «بهاری دوباره» تا ۲۳ دی ماه به نشانی اتوبان ستاری بلوار فردوس شرق، نبش وفا اذر، مجتمع ایریک سنتر جنوبی، طبقه۳، واحد۱۰۲ برپاست.

گالری  طراحی هنر: نمایشگاه گروهی «سلب پرتره» ۱۹ تا ۲۹ دی در گالری طراحی هنر واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک‌وی، نرسیده به زعفرانیه، پلاک ۲۸۸۰ میزبان علاقمندان است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است؛ سلبریتی شدن یک انتخاب است و یک مثال، برای جدا بودن از جمع، یکه تاز بودن، غریب بودن ولی قرب داشتن و محبوب بودن ولی دور از دسترس شدن. موقعیتی است که رسیدن به آن نیازمند هوشمندی و خلاقیت است، البته گاه به عنصر شانس و گاه یکتا بودن در مسیر نیاز دارد. در این پروژه، سلبریتی یک مفهوم است. مفهومی که در پی ارتباطی ۳ گانه میان سوژه و هنرمند و مخاطب معنایش کامل می شود.

گالری  انتظامی: نمایشگاه گروهی «کلوپ دوسالانه» ۱۹ تا ۲۴ دی در نگارخانه انتظامی واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، روبروی فروشگاه اتکا و شهرکتاب پلاک ۶۰۸ طبقه دوم، واحد ۵ برپاست.

گالری شریف: نمایشگاه گروهی «سه گانه/ شماره دو» تا ۳۰ دی ماه به آدرس میدان قدس ، خیابان شریعتی ،کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ برپاست.

نگارخانه صا: نمایشگاه گروهی «فاصله» تا ۲۴ دی ماه در این گالری به نشانی پاسداران ، بوستان هشتم، پلاک ۱۳۴، طبقه همکف برپاست.

نگارخانه گل های داودی: نمایشگاه گروهی «بر بال های رویا» تا ۲۴ دی در این گالری به نشانی ·  ، خیابان آیت الله طالقانی، بین حافظ و شهید نجات الهی، پلاک ۲۶۳ برپاست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها