رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان از آغاز اجرای طرح "سیاه پوشان" شهر مشهد با همکاری شهردار و مساجد محلات همزمان با دهه فاطمیه و عزاداری دخت نبی مکرم اسلام (ص) خبر داد.

سیاه‌پوشی شهر مشهد در دهه فاطمیه آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع در حاشیه بازدید آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد و "محمد رضا کلایی" شهردار این شهر از نحوه تهیه پارچه نوشته‌های ویژه طرح سیاه پوشان مشهد در مجتمع فرهنگی آیه‌ها به خبرنگار ایرنا گفت: نصب این پارچه نوشته‌ها از شب گذشته در مشهد آغاز شده است.

وی اضافه کرد: ۸۰ خوشنویس برجسته خراسان رضوی در مجتمع آیه‌ها گرد هم آمدند تا پارچه‌های مشکی عرضی ۱۰ در ۱.۵ متر را با مضامین و شعارهای حماسی و بصیرتی به منظور تعظیم و تکریم حضرت فاطمه زهرا (س) خوشنویسی کرده و برای اجرای طرح سیاه پوشان شهر مشهد آماده کنند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: پرده‌های سیاه عرضی با خوشنویسی این خطاطان در هزار نقطه از مشهد با همکاری اهالی ۱۰۰ مسجد در نقاط مختلف شهر نصب می‌شود.

ارفع افزود: شهرداری مشهد تامین مالی طرح سیاه پوشان را به مناسبت دهه فاطمیه برعهده گرفته است و اهالی مسجد نیز شهرداری را در سیاه پوشی شهر مشهد همراهی می‌کنند.

وی اضافه کرد: امروز نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد به همراه شهردار این شهر با حضور در مجتمع فرهنگی آیه‌ها ضمن اظهار خدا قوتی به خوشنویسان، از روند اجرای طرح سیاه پوشان شهر مشهد دیدن کردند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها