رئیس اداره بهزیستی تایباد گفت: میزان تسهیلات اشتغالزایی معلولان تحت پوشش بهزیستی در تایباد، امسال نسبت به سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش تسهیلات اشتغالزایی معلولان تایباد

به گزارش قدس آنلاین، افسانه فدایی رئیس اداره بهزیستی تایباد گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۰ معلول در تایباد، ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در قالب ۲۰ طرح اشتغالزایی دریافت کرده‌اند.

او افزود: میزان سهمیه تسهیلات اشتغالزایی معلولان این شهرستان امسال ۲۹ میلیارد ریال پیش بینی شده که تاکنون ۱۷ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است.
رئیس اداره بهزیستی تایباد ادامه داد: این نهاد حمایتی به بیش از پنج هزار خانوار با بیش از ۱۵ هزار مددجو در این شهرستان خدمات ارایه می‌کند.
فدایی بیان کرد: بهزیستی تایباد ۶۱۳ زن سرپرست خانوار را زیرپوشش خود دارد که ۲۹۳ نفر از آن‌ها زیرپوشش بیمه شهری هستند و ۱۲۷ نفر نیز از بیمه حوزه زنان روستایی برخوردار بوده و از بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر سرپرستی می‌کنند.
او تصریح کرد: این نهاد به سه هزار و ۶۸۳ معلول این شهرستان خدمات ارائه می‌کند که از این تعداد، هزار و ۶۲۸ نفر ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند و ۵۶۲ پرونده هم برای دریافت خدمات در نوبت هستند.
رئیس اداره بهزیستی تایباد به پرداخت ماهیانه مستمری به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد اشاره و تاکید کرد: ماهیانه افزون بر سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی تایباد مستمری پرداخت می‌شود.
فدایی اظهار کرد: این شهرستان ۱۹ خانواده دارای سه عضو معلول و ۱۳۰ خانوار دارای ۲ عضو معلول دارد و امسال سه واحد مسکونی شهری و روستایی به معلولان این شهرستان واگذار شده است و تا آخر سال هم ۱۰ واحد مسکونی دیگر به این افراد واگذار خواهد شد.
او افزود: در حال حاضر ۹۷ مرد سرپرست خانوار و پنج زن سرپرست خانوار دارای معلولیت در این شهرستان فاقد مسکن هستند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها