رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد به افزایش آمار مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن در این شهرستان طی فصل زمستان اشاره و بیان کرد: ظرف ۲۰ روز اخیر ۲۲ نفر از شهروندان گنابادی به همین علت مسموم شده‌اند.

۲۲ شهروند گنابادی با گاز مونوکسیدکربن مسموم شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر امین زمانی  افزود: ظرف این مدت رعایت نکردن نکات ایمنی در نصب بخاری و وسائل گازسوز سبب حوادث گازگرفتگی در شهذستان گناباد شد که بیشتر آنها در بخش کاخک رخ داده است. 

وی ادامه داد: بیشترین موارد گاز گرفتگی نیز به صورت خانوادگی بوده بطوری که دو خانواده شش نفره و یک خانواده پنج نفره همگی طی همین مدت دچار مسمومیت شدند اما با اقدام به موقع تکنسینهای فوریتهای پزشکی از خطر نجات یافتند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت:  یک خانواده شش نفره نیز در بخش کاخک دچار گاز گرفتگی شدند که با اقدام به موقع از خط مرگ رهیدند و چهار نفر سرپایی درمان شدند و دو تن دیگر که دارای وضعیت مناسبی نبودند برای اقدامات اولیه درمانی و اکسیژن تراپی به بیمارستان علامه بهلول گنابادی انتقال یافتند. 

وی افزود: دیگر حادثه گازگرفتگی خانوادگی در این شهرستان روز ۱۳ دی ماه جاری شش نفر عضو یک خانواده را در شهر کاخک دچار گازگرفتگی کرد. 

دکتر زمانی از شهروندان خواست که با رعایت موارد ایمنی در نصب وسائل گرمایشی از بروز و تکرار این حوادث جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها