عدم بروزرسانی دوربین های جاده های خراسان رضوی باعث شده است پیامک جریمه محدودیت تردد کرونایی همچنان برای شهروندان و زائران ارسال شود.

 ارسال پیامک جریمه تردد کرونایی علی رغم برداشتن همه محدودیت های جاده ای در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، با بهبود  شرایط کرونا در خراسان رضوی و خارج شدن همه شهرستان های این استان از وضعیت قرمز و نارنجی ، محدودیت های تردد داخل استانی و همچنین ورود پلاک های غیر بومی از سایر استان ها به خراسان رضوی نیز برداشته شد.

اما طبق پیام ها و گزارش های مردمی هنوز پیامک های اعمال جریمه برای تردد آنها در جاده های استان صادر می شود، به طوری که یکی از شهروندان در این باره به قدس آنلاین گفت: روز دوشنبه هنگام سفر به مشهد مقدس در آزاد راه باغچه پیامکی با عنوان مالک محترم خودرو به شماره ،در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و محدودیت های عبوری ایجاد شده،تخلف تردد شما در محور آزادراه باغچه-مشهد در تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۲ در ساعت ۱۴:۵۹:۴۶ ثبت و در حال بررسی می باشد.

وی افزود: ما طبق سخنان ستاد کرونا اقدام به این سفر و تردد به مشهد کردیم اما هنگامی که این پیامک برای من ارسال شد با یک دوگانگی و تناقض در اظهارات این ستاد مواجه شده و از این موضوع اظهار تعجب کردم.

یکی از شهروندان دیگر نیز در این باره به قدس آنلاین گفت: روز پنج شنبه ۱۸دی ماه  در سفر به تربت حیدریه ، پیامک جریمه برای منع تردد برای من ارسال شد این در حالی است که من طبق سخنان پلیس راهور و برداشتن همه محدودیت های جاده ای این سفر را انجام دادم.

*عدم بروز رسانی دوربین ها دلیل تداوم  جریمه کرونایی

در این خصوصسرهنگ حسین میش مست، رئیس پلیس راه خراسان رضوی  به قدس آنلاین گفت: از تاریخ ۱۳ دی ماه که محدودیت هاو ممنوعیت های تردد جاده ای در خراسان رضوی برداشته شده است هیچ گونه اعمال قانون و ثبت جریمه برای تردد خودروها صورت نمی گیرد.

سرهنگ میش مست افزود: اما چون مسئولیت  دوربین های  سطح جاده ها و ارسال پیامک از طریق این دوربین ها  بر عهده راهور ناجا است طی مکاتباتی اعلام کرده ایم که ارسال این پیامک ها و صدور جریمه برای محدودیت تردد را از روی این دوربین ها حذف کنند که متاسفانه تاکنونی اقدامی در این باره انجام نداده اند.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی افزود: از این رو ارسال این پیامک ها در حال حاضر که با محتوای در حال بررسی است به معنای ثبت جریمه نیست و مردم نگرانی در این باره نداشته باشند .

وی ادامه داد: برای رفع این موضوع که ممکن است برای مردم و زائران امام مهربانی ها یک دغدغه ایجاد کند همین امروز  از پلیس راهور ناجا پیگیری های لازم برای حذف این پیامک ها را انجام می دهیم .

میش مست افزود: با توجه به اینکه وضعیت شهرستان های استان از لحاظ کرونا آبی و زرد است در حال حاضر هیچ گونه محدودیت تردد جاده ای برای سفر داخل استانی و همچنین ورود خودروهایی با پلاک غیر بومی از خارج استان که پلاک انها مربوط به شهرستان هایی با  وضعیت آبی و زرد باشند نیز نداریم و برای تردد آنها در خراسان رضوی هیچ گونه جریمه ای اعمال نمی شود.

وی ادامه داد: مردم با مراجعه به سامانه راهور ۱۲۰و همچنین از طریق دفاتر پلیس ۱۱۰ سراسر کشور می توانند صورتحساب جریمه های خودروی خود را دریافت کنند و جریمه های کرونایی در این صورتحساب نیز با عنوان محدودیت تردد برون شهری و یا درون شهری قید شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها