فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری ۶۶۲ مجرم در طرح صاعقه ۲ خبر داد.

دستگیری۶۶۲ متهم مرتبط با سلاح در«صاعقه ۲»/ مخالفت پلیس با خاموشی‌های تهران

قدس آنلاین: سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه دومین مرحله از طرح "صاعقه" در مقر پلیس پیشگیری تهران بزرگ اظهارداشت: استفاده مجرمان از سلاح سرد از جمله موضوعاتی بود که موجب نگرانی شهروندان بود و پلیس هم شاهد بود که مجرمان در حوزه سرقت، اوباش‌گری و مواد مخدر از سلاح سرد مانند چاقو، قداره، گرز و شبه سلاح استفاده می‌کنند لذا برخورد با حاملان و استفاده‌کنندگان از سلاح سرد،در دومین مرحله از طرح صاعقه به مرحله اجرا گذاشته شد.

رئیس پلیس تهران بزرگ اعلام کرد: در دومین مرحله از طرح صاعقه با حاملان سلاح سرد، شبه سلاح و تولیدکنندگان این دسته از سلاح‌ها برخورد شد.

سردار رحیمی گفت: در این طرح 368 نفر از سارقان و زورگیران که اغلب در زمان سرقت از سلاح سرد استفاده می‌کردند، 145 نفر از اوباش استفاده‌کننده از سلاح سرد یا سلاح جنگی و 149 نفر از حاملان یا تهیه‌کنندگان سلاح سرد بازداشت شدند همچنین در طرح مذکور 10 قبضه سلاح جنگی نیز کشف و ضبط شد.

وی افزود: در دومین مرحله از طرح صاعقه، 24 واحد صنفی که اقدام به تهیه، توزیع و فروش سلاح سرد می‌کردند پلمب و هزاران سلاح سرد و فشنگ نیز کشف شد.

سردار رحیمی در واکنش به خاموشی معابر تهران و احتمال افزایش وقوع جرم نیز گفت: ما به شدت با این موضوع مخالفیم و و به طور رسمی و کتبی مخالفت خود را در همان روزهای نخست به مراجع ذی‌صلاح و شورای تأمین اعلام کردیم زیرا امنیت مردم برای ما بسیار مهم است.

فرمانده انتظامی پایتخت با اولتیماتوم به مخلان امنیت مردم اعلام کرد: افرادی که با سلاح بخواهند به صورت مشهود امنیت جامعه را برهم بزنند باید منتظر برخورد قاطعانه و حتی مسلحانه پلیس باشند؛ نمی‌گذاریم با امنیت مردم شوخی شود و اجازه نمی‌دهیم مجرمان امنیت را دچار اخلال کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها