در حالی که سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا و ارزش دلار ترمیم شده قیمت طلا روز پنجشنبه با کاهش همراه بود. این در حالی است که سرمایه گذاران منتظر اعلام جزئیات پیشنهاد محرک مالی دولت جو بایدن هستند.

کاهش قیمت طلا تحت تاثیر بسته مالی بایدن

قدس آنلاین: به گزارش رویترز، قیمت هر  اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۱۸۴۰ دلار و ۹۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه نیز با ۰.۸۱ درصد افت به ۱۸۳۹ دلار و ۹۰ سنت رسید.

امروز سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا افزایش داشت و به نزدیکی بالاترین رقم ۱۰ ماه اخیر رسید و همین مسئله به رشد ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب کمک کرد.

بازارها در انتظار طرح محرک اقتصادی تیم جو بایدن هستند که قرار است اواخر امروز اعلام شود و برآورده شده که تریلیون ها دلار به اقتصاد این کشور تزریق خواهد کرد.

مارگارت یانگ تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «بسته محرک مالی به تقویت روند ترمیم اقتصادی کمک خواهد کرد و سبب رشد نرخ بهره و امیدواری مقامات کاخ سفید خواهد شد. اما از سوی دیگر، به افزایش نرخ تورم نیز دامن خواهد زد.»

وی افزود، بنابراین، با توجه به اینکه بسته محرک مالی دارای تاثیرات منفی و مثبت است، قیمت طلا احتمالا در همین سطح فعلی باقی خواهد ماند.

سرمایه گذاران همچنین مشتاق شنیدن سخنان جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در یک نشست مجازی هستند تا سرنخ هایی از چشم انداز سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا به دست بیاورند.

فدرال رزرو روز چهارشنبه اعلام کرد، اقتصاد آمریکا به آرامی در حال رشد است، هرچند به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا خوش بینی ایجاد شده کاهش یافته است.

یانگ افزود، من فکر نمی کنم فدرال رزرو اراده ای جدی برای تغییر سیاست پولی خود در کوتاه مدت داشته باشد، زیرا وضعیت کرونا و روند شکننده ترمیم اقتصادی همچنان ایجاب می کند که سیاست های حمایتی ادامه یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها