مشاور ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی در ۹ ماهه امسال از نظر وزن و ارزش کالا ۲۵ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۲۵ درصدی صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا فرامرزی در نشست مشترک کمیسیون‌های «حمل و نقل» و «تجارت» اتاق مشهد با اتاق مشترک ایران- ترکمنستان اظهار کرد: میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی در ۹ ماهه امسال معادل ۱۹۶۸ هزار تن به ارزش ۱۰۰۲ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل در هر دو حوزه ۲۵ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: ارزش صادرات کالاها در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب دو هزار و ۶۱۷ هزار تن و هزار و ۳۳۲ میلیون دلار برآورد می‌شود. از کل ارزش صادرات غیرنفتی در ۹ ماهه امسال ۲۲۴ هزار دلار از محل تجارت چمدانی و دو هزار و ۸۳۳ هزار دلار از محل بازارچه مرزی دوغارون بوده است. میزان واردات استان در این مدت ۱۲۸ هزار تن به ارزش ۲۶۵ میلیون دلار بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۴۰ درصد و از نظر ارزشی دو درصد کاهش داشته است.
مشاور ناظر گمرکات استان خاطر نشان کرد: مقایسه صادرات و واردات کشورمان نشان می‌دهد تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان‌رضوی در این مدت مثبت و معادل ۷۳۷ میلیون دلار است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/
 

برچسب‌ها