کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند کاهش دمای هوا از شنبه آتی ۲۷ دی ماه در این استان آغاز می‌شود.

دمای هوا در خراسان رضوی تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی اثمری افزود: بر این اساس دمای هوا در خراسان رضوی بطور محسوس افت خواهد کرد بطوری که ظرف هفته آتی بین ۱۰ تا ۱۵ درجه نسبت به فردا جمعه ۲۶ دی ماه کاهش می‌یابد.
وی به پیش‌بینی بارش برای روزهای پایانی هفته آینده در خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: ظرف امروز و فردا وزش باد به نسبت شدید تا شدید در مناطق مختلف استان خواهد وزید.

وی گفت: این شرایط جوی غلظت آلاینده‌های جوی را در مشهد و دیگر شهرهای صنعتی استان خراسان رضوی کاهش خواهد داد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی افزود: بیشینه دمای هوای مشهد نیز فردا جمعه به ۲۱ درجه سلسیوس خواهد رسید. کمینه دمای هوای این شهر برای جمعه ‌شب دو درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است.  

وی به وضعیت دمای هوای مشهد در هفته آتی نیز اشاره و بیان کرد: بیشینه دمای هوای این کلانشهر ظرف هفته آینده تا شش درجه سلسیوس افت کرده و کمینه دمای هوای آن نیز به پنج درجه زیر صفر خواهد رسید.

نیشابور در ناحیه مرکزی خراسان رضوی با کمینه دمای هوای شش درجه زیر صفر و مشهد با بیشینه دمای هوای  ۱۹ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای این استان ظرف ۲۴ ساعت گذشته بودند.

بیشترین شدت وزش باد هم ظرف این مدت از سرخس واقع در شمال شرق خراسان رضوی با سرعت ۴۳ کیلومتر در ساعت گزارش شد.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها