وزیر خارجه آمریکا بامداد روز شنبه با صدور یک بیانیه‌ دامنه تحریم‌های اعمالی علیه ایران در بخش فلزات را گسترش داد.

وزارت خارجه آمریکا دامنه تحریم ایران در بخش فلزات را گسترش داد

به گزارش قدس آنلاین، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با صدور یک بیانیه از توسعه گستره تحریم فلزات ایران خبر داد.

در بیانیه وزیر خارجه آمریکا آمده است: «برنامه‌های نظامی، موشکی و هسته‌ای ایران تهدیدی همیشگی علیه امنیت جهان به شمار می‌آید. به منظور مقابله با این تهدیدات، من دامنه تحریم‌های مرتبط با فلزات ایران در وزارت خارجه را گسترش می‌دهم. امروز وزارت خارجه ۱۵ ماده بخصوص که در برنامه‌های هسته‌ای، نظامی و موشک‌های بالستیک ایران استفاده می‌شود را شناسایی کرده است. کسانی که دانسته به انتقال این مواد به ایران مبادرت کنند، تحت تحریم قرار می‌گیرند».

در بیانیه وزیر خارجه آمریکا نام این ۱۵ فلز به شرح زیر اعلام شد:

آلومینیوم ۶۰۶۱- T۶
آلومینیوم ۶۰۶۱
آلومینیوم ۶۰۶۳-T۵
آلومینیوم ۷۰۷۵
AISI ۳۱۶ L
۱۰۰Cr۶
۱۱۵CrV۳
آلومینیوم ۶۰۶۱-F
AISI ۳۰۹
AISI۳۰۴
آلومینیوم ۶۰۶۳-T۱
آلومینیوم ۷۰۷۵- T۶
کاربید زیرکُنیوم ZrC
سیلیکات زیرکُنیوم ZrSiCo۲
استیل ۴۳۴۰

افزون بر تحریم فلزات، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا شامگاه جمعه با صدور یک بیانیه اعلام کرد که سازمان صنایع دریایی، سازمان صنایع هوا و فضا و سازمان صنایع هوایی ایران به لیست تحریم‌های ضدایرانی این کشور اضافه شده‌اند. مایک پمپئو این اقدام ضد ایرانی خود را به بهانه مقابله با تأمین تسلیحات دفاعی برای نیروهای نظامی ایران توجیه کرد!

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزاتخانه (OFAC) نیز چند فرد و نهاد در ایران را به فهرست تحریم‌های جدید خود افزود.

بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت خزانه داری آمریکا، «حمید رضا عظیمیان» در ارتباط با شرکت فولاد مبارکه ایران و «محمد رضا مدرس خیابانی» در ارتباط با خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به فهرست «اتباع و افراد خاص تحریم‌شده» (SDN) این وزارتخانه اضافه شده‌اند.

۸ نهادی که در لیست تحریم روز جمعه وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته‌اند، عبارتند از: شرکت ایران ترانسفو، شرکت توزیع ترانسفورمر زنجان، سازمان صنایع هوا فضای ایران، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، صنایع هوایی ایران، خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سازمان صنایع دریایی ایران و شرکت خطوط دریایی پیام سفیران دریا.

برچسب‌ها