مدیرکل پایداری اشتغال و بیمه بیکاری وزارت تعاون گفت: تعداد ۲۰۸ هزار و ۹۹۹ نفر از متقاضیانی که از این تاریخ بیکار شدند یا بیکاری آنها استمرار داشته در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام و درخواست ۱۵۹ هزار و ۳۹۵ نفر رسیدگی شده و ۹۷ هزار و ۵۲۷ نفر مقرری دریافت کردند.

چند هزار نفر از ابتدای خرداد درخواست بیمه بیکاری کردند؟

به گزارش قدس آنلاین، یکی از تبعات مهم شیوع بیماری کرونا بیکاری بود که به دلیل اعمال محدودیت‌های تردد و تعطیلی کسب و کارها مشکلات بی‌شماری را برای نیروی کار کشور به وجود آورده است.

دولت برای حمایت از معیشت کسانی که به ناچار در دوره شیوع کرونا کار خود را از دست داده‌اند، پنج هزار میلیارد تومان در نظر گرفت که با تزریق به صندوق بیکاری، صرف حمایت از کسانی خواهد شد که با تعطیلی مشاغل در اپیدمی کرونا از ادامه کار بازمانده‌اند. 

همچنین برای همین منظور سامانه‌ای به آدرس bimebikari.mcls.gov.ir  راه‌اندازی شد تا افراد، درخواست خود را در آن ثبت کنند. پس از انجام پایش‌های لازم مشمولان شناسایی و پرداخت بیمه بیکاری برای سه ماه (اسفند، فروردین و اردیبهشت) پرداخت شد.

از ابتدای خردادماه رسیدگی به درخواست متقاضیان طبق قانون بیمه بیکاری انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه بیکاری و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز دوشنبه درباره آخرین آمار پرداخت بیمه بیکاری کرونا به ایرنا، گفت:  از ابتدای اسفندماه به واسطه شیوع بیماری کرونا کسب و کارها تحت تاثیر قرار گرفت.

«مسعود بابایی» گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مقرر شد برای بازه زمانی اسفند، فروردین و اردیبهشت بیمه بیکاری پرداخت شود و پس از اعلام این ستاد ۸۴۰ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری به آدرس prkar.mcls.gov.ir ثبت نام کردند.

وی افزود: براین اساس از ابتدای اسفندماه تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۷۳۰ هزار نفر مشمول قانون کار، بیکار شدند و جزو واجدین شرایط دریافت بیمه بیکاری شناسایی شدند که معادل یک میلیون و ۸۴ هزار نفر ماه می‌شدند یعنی ممکن بود فردی تنها یک ماه بیمه بیکاری دریافت کند و یا بالعکس فردی سه ماه مقرری بیمه بیکاری دریافت کند.

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون اظهارداشت: از محل یک میلیارد یورویی که به دستور رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملی برداشت شد حدود هزار و ۳۷۸ میلیارد تومان بار مالی برای دولت داشت. به این صورت که یک هزار و ۲۲ میلیارد تومان به بیکاران پرداخت شد و ۳۵۵ میلیارد تومان هزینه بیمه ایام بیکاری شد تا این مدت جزو سابقه کار و بیمه‌ای افراد محاسبه شود.

وی درباره میزان پرداختی بیمه بیکاری کرونا به مشمولان گفت: به دلیل محدودیت منابع و ریزش بالای نیروی کار در ماه‌های ابتدایی شیوع بیماری کرونا میزان پرداختی مقرری بیکاری ۵۵ درصد حداقل دستمزد افراد بین ۸۲۵ هزار تومان تا یک میلیون و ۲۰۰ هزر تومان و متناسب به تعداد افراد تحت تکفل متفاوت بود.

بابایی اظهارداشت: از ابتدای خردادماه ۲۰۸ هزار و ۹۹۹ نفر که از متقاضیانی که بیکاری آنان استمرار داشته یا در این تاریخ بیکار شدند در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند که تا کنون درخواست ۱۵۹ هزار و ۳۹۵ نفر رسیده شده است.

وی افزود: تعداد ۹۷ هزار و ۵۲۷ نفر مقرری بیمه بیکاری خردادماه را دریافت کردند و درخواست ۴۶ هزار و ۵۵۷ نفر نیز در کمیته دو نفره تایید شده است.

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون با بیان اینکه از ابتدای خردادماه رسیدگی به درخواست متقاضیان بیمه بیکاری مطابق ماده ۶ قانون بیمه بیکاری است، گفت: طبق ماده ۶ قانون بیمه بیکاری افراد یک ماه فرصت دارند درخواست دریافت مقرری بیمه بیکاری را ثبت کنند و احراز هویت شوند.

وی افزود: هم اکنون شرایطی فراهم شده است تا احراز هویت افراد به صورت الکترونیکی انجام شود.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها