فرمانده انتظامی البرز از شناسایی اعضای باند بزرگ جعل مدارک دانشگاهی کشورهای خارجی در رشته پزشکی که اقدام به ۱۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری در سراسر کشور کرده بودند خبر داد.

دستگیری اعضای باندی که مدارک جعلی پزشکی را ۷۰۰ میلیون تومان می‌فروختند!

به گزار قدس آنلاین، سردار عباسعلی محمدیان گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی استان البرز با اشرافیت بالای خود و در پی یک کاردقیق علمی و پلیسی از فعالیت یک شبکه بزرگ جعل مدارک دانشگاهی پزشکی از دانشگاه‌های خارج از کشور و فروش آن به صورت میلیونی به متقاضیان مطلع شده و بلافاصله روند تحقیقات را وارد مرحله گسترده‌تری کردند .

وی اظهار کرد: در تحقیقات تکمیلی ماموران محرز شد که اعضای این باند با تهیه مدارک جعلی اقدام به بارگذاری مدارک تحصیلی جعلی دانشگاه‌های پزشکی خارج از کشور در سامانه‌های استعلام  و اخذ تاییدیه آن از مبادی قانونی و انتقال دانشجو به داخل و یا خارج از کشور می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: با اقدامات گسترده پلیسی یکی از سرکرده‌های اصلی این باند که یک خانم بود در مهرشهر کرج شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی و رعایت موازین شرعی و قانونی در بازرسی از منزل وی تعدادی اوراق و مدارک تحصیلی مربوط به افراد مختلف و یک دستگاه شوکر برقی فاقد مجوز، کشف و به همراه متهم به پلیس امنیت عمومی استان البرز منتقل شد.

سردار محمدیان در ادامه از دستگیری دو نفر دیگر از اعضای این باند در نقاط مختلف شهر کرج خبر داد و گفت: متهمان ضمن اعتراف به جرم خود مبنی بر جعل مدارک دانشگاهی پزشکی دانشگاه‌های خارج از کشور و ثبت آنها در سیستم‌های دانشگاه، اذعان داشتند که مدارک را به قیمت دو تا هفت میلیارد ریال به افراد فروخته‌اند.

وی با بیان این که اعضای این باند تا کنون از ۴۰ نفر در استان‌های مختلف کشور کلاهبرداری کرده‌اند که با تلاش‌های صورت گرفته ۲۰ نفر از مال باختگان شناسایی شده و برای آنها پرونده تشکیل شده است خاطرنشان کرد: متهمان حدودا صد میلیارد ریال از طعمه‌های خود کلاهبرداری کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان البرز با هشدار به استفاده کنندگان از اسناد جعلی افزود: افرادی که از اسناد و مدارک جعلی استفاده می کنند برابر قانون مجرم بوده و تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها