۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 736822

معاون صدای رسانه ملی گفت: امروز دیگر جنس مبارزه و مخاطرات نسبت به دوران انقلاب عوض شده است و در کنار حملات فیزیکی، حملات نرمی احساس می شود که نقش رسانه اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

رادیو انقلاب آغاز به کار کرد

قدس آنلاین: مراسم افتتاحیه این شبکه رادیویی امروز -سه شنبه ۳۰ دی ماه- با حضور سید رمضانعلی موسوی مقدم قائم مقام ریاست سازمان صدا و سیما، علی بخشی زاده معاون صدا، دکتر سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محسن رفیق دوست از بنیان گذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، زهرا شیخی نماینده مجلس شورای اسلامی، امیر منصوری اولین فرمانده سپاه پاسداران و ... در استودیو شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

** بخشی زاده: امروز جنس مبارزه تغییر کرده است

بنا بر این گزارش، در این مراسم علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی طی سخنانی گفت: حدود ۴۲ سال پیش مجری محترمی اعلام کرد این صدای انقلاب اسلامی است، الان بعد از گذشت ۴۲ سال این حقیر افتخار دارد مجدد اعلام کند که این انقلاب با صلابت،با عزت،حکمت در آستانه ۴۲ سالگرد خودش است.


وی در ادامه بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران بی شک پدیده بی نظیر قرن بیستم است که ضمن تحول عمیق در معادلات جهانی راه نوینی را فراروی جهان اسلام باز کرده است. بر همین اساس دشمنان انقلاب اسلامی از همان اوایل انقلاب برای مقابله و شکست این حرکت جهانی تمام همت و تلاش خودشان را به کار گرفتند. از این رو راهبرد القای ناکارآمدی جمهوری اسلامی به عنوان اساسی ترین رویکرد تقابلی با جمهوری اسلامی انتخاب و همزمان بعد از ناکامی در جنگ سخت و نبرد ۸ ساله جنگ روانی و نرم دشمن در سپهر رسانه به مهمترین قالب نبردهای جبهه استکبار تعیین شد و در این میان رادیو به عنوان رسانه ای همراه از ابتدای انقلاب تاکنون نقش مهمی در تبیین و روشنگری اهداف و مقابله با هجمه رسانه ای دشمن داشته است.

بخشی زاده با اشاره به راه اندازی رادیو انقلاب در پیکار با دشمن تصریح کرد: رادیو به عنوان رسانه ای پویا و همراه از ابتدای انقلاب نقش مهمی در تبیین و روشنگری اهداف انقلاب و مقابله با هجمه رسانه ای دشمن داشته است و در ورود به گام دوم انقلاب اهمیت خود را حفظ کرده است. تاسیس شبکه رادیویی انقلاب راه مهمی در شناسایی مفاهیم انقلاب و نقطه عظیم نظام رسانه ای است که در راستای آن راهبرد مقابله با این هدف ناکارامدنمایی جمهوری اسلامی توسط دشمنان در صدر قرار دارد.

وی افزود: این رادیو که با هدف جریان سازی انقلابی فعالیت دارد ضمن بازخوانی اصول انقلاب و عملکرد گذشته جمهوری اسلامی در تلاش است مبتنی بر گفتمان انقلابی «ما می توانیم» و «ما توانستیم» به تعریف اهداف بپردازد. رادیو انقلاب در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فناوری و... ضمن تشریح دستاوردهای انقلاب نسبت به این مسیر پاسخی مناسب ارایه کند.

معاون صدا در پایان یادآور شد: امروز دیگر جنس مبارزه و مخاطرات نسبت به دوران انقلاب عوض شده است و در کنار حملات فیزیکی، حملات نرمی احساس می شود که نقش رسانه اهمیت ویژه ای پیدا می کند. آنچه انقلاب را در مسیر موفقیت قرار داد رهبری امامین انقلاب، وفاق مردمی و... بوده است و امروز نیازمند بازخوانی این موفقیت ها از طریق مردم هستیم.

بخشی زاده بیان کرد:امیدواریم در راستای اعتلای آرمان های انقلاب اسلامی باز شناسی آسیب ها و چالش ها رفع  مخاطرات هویتی ،مقابله  جنگ نرم دشمن  و تعمیق قدرت نرم  انقلاب اسلامی ، افزایش عمق استراتژیک و افزون سازی سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی نقش رادیو انقلاب به  به عنوان کمک کننده و سازنده مورد نظر قرار گیرد،چراکه مسیر امروز عرصه مبارزات فرار روی انقلاب اسلامی عمدتا بر عرصه های هویتی شناختی تاثیر داشته و نقش رسانه رادیو در این مسیر قطعا ارزنده و کمک کننده است. امید است که تسن تلاش مجموعه رسانه ملی مورد پسند  و رضایت خداوند حکیم و ذائقه مخاطبان قرار گیرد.گامی کوچک در مسیر  روشنگری انقلاب اسلامی برداشته شود.

** رستمی: رادیو انقلاب باید بتواند آنچه در گذشته مردم بوده است را به تصویر بکشد

«حجت الاسلام مصطفی رستمی» مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: رادیو رسانه‌ای گرم و پویا است و پرمخاطب‌ترین و موثرترین حقایق و جریان سازی‌ها را در بستر این رسانه باید جست و جو کرد. در طول این ۴۲ سال بعد از پیروزی انقلاب نقش رادیو نقشی بی بدیل بوده است.

وی ادامه داد: رادیو در این سال‌ها جایگاه خود را حفظ کرده و باید برای این جایگاه تلاش کند. انقلاب اسلامی یکی از بی نظیرترین پدیده‌های قرن است. بیانیه گام دوم انقلاب نشان دهنده اهمیت و نقش مردم در انقلاب بوده است، اما در این میان یکی از راهبردهای دشمن، جعل انقلاب بوده است و آنچه در بیانیه توسط مقام معظم رهبری مطرح شد دستاوردهایی بود که به دست آمد. رادیو انقلاب باید بتواند آنچه در گذشته مردم بوده است را به تصویر بکشد. مردم ما پای انقلاب ایستادند و سربلندتر از همیشه در حال حرکت هستند.

رستمی بیان کرد: امیدواریم در راستای اعتلای آرمان های انقلاب اسلامی بازشناسی آسیب ها و چالش ها رفع مخاطرات هویتی، مقابله جنگ نرم دشمن و تعمیق قدرت نرم انقلاب اسلامی، افزایش عمق استراتژیک و افزون سازی سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی نقش رادیو انقلاب به به عنوان کمک کننده و سازنده مورد نظر قرار گیرد، چراکه مسیر امروز عرصه مبارزات فرار روی انقلاب اسلامی عمدتا بر عرصه‌های هویتی شناختی تاثیر داشته و نقش رسانه رادیو در این مسیر قطعا ارزنده و کمک کننده است.


وی اظهار داشت: رادیو انقلاب باید بتواند آنچه در گذشته مردم بوده است را به تصویر بکشد. مردم ما پای انقلاب ایستادند و سربلندتر از همیشه در حال حرکت هستند. رسالت رسانه های ما بسیار سنگین است. کار بسیار عظیمی که شیعه در طول تاریخ کرد این بود که توانست فرهنگ عاشورا را منتقل کند و شیعه حفظ شد و به امروز رسید. انقلاب اسلامی با هیچ انقلابی قابل مقایسه نیست و به هیج وجه در معیارهای کمی دنیا نمی گنجد. آیت الله طالقانی گفتند هر کسی مقابل این انقلاب بایستد نابود می شود. درباره حضرت امام (ره) هرچه بگوییم باز حرف هست. اما اعتقادم این است که خداوند حضرت امام (ره) را حمایت و هدایت و حفظ کرد برای تغییر مسیر تاریخ بشریت. امیدوارم رادیو انقلاب بتواند تغییر بین سال پیروزی انقلاب با سالهای بعد از آن را نشان دهد.

** رفیق دوست: در جمهوری اسلامی نقص های زیادی به دلیل عدم حرف شنوی برخی مسئولان دولتی از رهبری داریم

بنا بر این گزارش، در این مراسم «محسن رفیق دوست» طی سخنانی گفت: یکی از افتخارات زندگی من زمان ۳ ساعتی است که به عنوان راننده از فرودگاه تا منزل همراه امام خمینی(ره) بودم و هیچ گاه نتوانستم حالم را در این باره توصیف کنم.

وی ادامه داد: امروز در دنیا هیچ کشوری به اندازه ما مستقل و آزاد نیست. اما در جمهوری اسلامی به دلیل عدم حرف شنوی برخی مسئولان دولتی از رهبری نقص های زیادی داریم.

رفیق دوست اظهارداشت: امروز هم با قدرت می گوییم امام دیگری بالای سرمان است و جنگی نمی شود و مذاکره ای هم در کار نیست. در دو هفته گذشته خیلی اوضاع ملتهبی بود اما کشتی اقیانوس وار رهبر معظم انقلاب مردم را به آرامش دعوت کرد.


وی ادامه داد: مقام معظم رهبری و سید حسن نصرالله دو نفری هستند که همه مردم دنیا به راستگو بودنشان صحه می‌گذارند.

** منصوری: انقلاب اسلامی با هیچ انقلابی قابل مقایسه نیست

 «امیر منصوری» اولین فرمانده سپاه پاسداران گفت: رسالت رسانه های ما بسیار سنگین است. کار بسیار عظیمی که شیعه در طول تاریخ کرد این بود که توانست فرهنگ عاشورا را منتقل کند و شیعه حفظ شد و به امروز رسید.
 
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با هیچ انقلابی قابل مقایسه نیست و به هیج وجه در معیارهای کمی دنیا نمی گنجد. آیت الله طالقانی گفتند هر کسی مقابل این انقلاب بایستد نابود می‌شود. درباره حضرت امام (ره) هرچه بگوییم باز حرف هست. اما اعتقادم این است که خداوند حضرت امام ره را حمایت و هدایت و حفظ کرد برای تغییر مسیر تاریخ بشریت. امیدوارم رادیو انقلاب بتواند تغییر بین سال پیروزی انقلاب با سالهای بعد از آن را داشته باشد.

وی با بیان خاطره ای از امام خمینی (ره) گفت یکبار ایشان گفتند من می‌دانم که به مرگ طبیعی می‌میرم. خدا پشتیبان انقلاب است و ما داریم امتحان پس می‌دهیم.

** شیخی: رادیو انقلاب باید پیام انقلاب اسلامی را به گوش تمام مردم دنیا برساند

 «زهرا شیخی: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این یک ماهه حرف های زیادی از مسیر مقاومت زده شد و هنوز که هنوز است لاله های خونین ما برمی گردند اما دریغ که خیلی ها این را فراموش کردند.

وی ادامه داد: انقلاب ما امروز ۴۲ ساله است و وجدان های آرمان خواه ما بیدار است و امروز بین واقعیت و بایدها حرف های زیادی است‌ که چگونه وارد میدان شویم تا ولی فقیه از ما راضی باشند. رادیو انقلاب باید انگیزه اش را زیاد کند و پیام انقلاب اسلامی به گوش تمام مردم دنیا برسد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان داشت: انقلاب اسلامی بصیرت دارد و سر هیچ موضعی کوتاه نمی آید و کسی بخواهد به انقلاب نگاه چپ کند ما با هیچ کس شوخی نداریم. کسانی که در داخل دم از وابستگی می زنند باید حواسشان را جمع کنند و ما بیداریم و رادیو انقلاب این پیام را به گوش همه می رساند.

شیخی افزود: یادآوری آرمان ها، خواسته ها و اهداف امام و رهبر معظم انقلاب می تواند در این زمینه راه گشا باشد. اگر بانوان ما آگاه تر شوند و دانش عمیق تری به انقلاب پیدا کنند می توانند تمدن اسلامی مان را به دست صاحب اصلی اش که امام زمان (عج) هست برسانند.

وی ادامه داد: بازی رسانه ای بازی سختی است و امروز تصمیم های مهمی که برای کشورمان گرفته می شود در فضای رسانه ای گرفته می شود.  اینکه می گفتیم ما می توانیم را امروزه می توانیم بگوییم ما توانستیم. پس مراقب باشید که ما توانستیم و آخرین آن تولید واکسن کرونا بود.  افرادی که در بحران فعلی پیام هایی مبهم را ارسال می کنند بدانند که به ما روشن است و به آنها اجازه واردات واکسن را نخواهیم داد.

** عبدخدایی: امام خمینی (ره) تحول عظیمی در تاریخ بوجود آورد

«محمدمهدی عبد خدایی» دبیر کل جمعیت فداعیان اسلامی در ادامه مراسم گفت: امام خمینی (ره) یک نظریه پرداز و یک جریان ساز است‌. امام نیز از نظریه پردازان بزرگی بوده که توانسته تحول عظیمی در تاریخ بوجود آورد.

وی ادامه داد: یادم است همان سال ها رزم آرا در مجلس شورای ملی گفت ایران نمی تواند چنین تولیدی داشته باشد! با صحبت رزم آرا ملت ایران در آن برهه از تاریخ تحقیر شد اما امروز به جایی رسیدیم که رهبر معظم انقلاب می‌فرماید من پیام ترامپ را نمی خوانم. آیا این عظمت نیست؟ 

عبدخدایی افزود: آمریکا اقتصاد دنیا را تصرف کرده است و قدرت استعمار به قدری زیاد شده است که هرجا اشاره می کند آن حکومت ها سرنگون می شود و ما ۴۲ سال است که ایستادیم و ایستاده می‌مانیم. امروز خداشناسی و مذهب حرف اصلی را در کشور می زند. جامعه بشری به سمتی می رفت که خدا را به سخره می گرفت اما امروز چطور؟ همه رجال دنیا افتخار می کنند که خداپرست هستند.

وی در ادامه نیز عنوان داشت: چگونه شد که در سال ۵۶ ارز وارد کشور شد؟ الان قدرت خرید دلار آمریکا خیلی کم است‌. معلوم نیست پول ها کجا رفته است و اشتباهاتی شده اما ما به طرف حکومت اسلامی در حال حرکتیم. ما هنوز نتوانستیم اسلام را پیاده کنیم و امیدواریم روزی اسلام و قرآن پیروز شوند.

** موسوی مقدم: امیدواریم رادیو انقلاب بتواند حقایق موجود درباره انقلاب را بیان کند

«حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم» در ادامه مراسم گفت: در قرن ۲۱ که رسانه ها جولان فراوانی پیدا کردند با همه فوایدی که گسترش رسانه در ساحت مختلف به بار آورده است اما یک سلسله آسیب های جدی هم هست که اگر توجهی نشود دچار خسران می شویم.

وی ادامه داد: ما از عصر ارتباطات گذشتیم و به عصر مطالبات رسیدیم. سیاسیون نیز در این بخش به اهدافشان می رسند. در قرآن می فرماید: بر اندام حق لباس باطل می پوشانید و این آسیب جدی است که در رسانه ها با آن مواجهیم. اما در این میان برخی ها از رسانه سو استفاده می کنند.

وی افزود: اما امروز رسانه ها روایت خودشان را می گویند نه روایت حقیقتی را و رسانه ها باید مراقبت کنند تا در این دام نیفتند. انقلاب اسلامی ما پدیده بی بدیل در گذشته تاریخ است. اما وقتی می خواهد توسط رسانه های دیگر نشان داده شود نه تنها واقعیت را بیان نمی کنند بلکه متناسب با اهداف خودشان بیان می کنند و حتی تاریخ سازی می کنند و اتفاقات را آنطور که می خواهند روایت می کنند.

قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما ادامه داد: در طول تاریخ هیچ انقلابی به اندازه انقلاب اسلامی ایران دشمن نداشته است. انقلاب اسلامی ایران بسیار مظلوم است و هنوز ناگفته هایی درباره انقلاب وجود دارد و امیدواریم رادیو انقلاب بتواند حقایق موجود را بیان کند. انقلاب اسلامی حقایق ناگفته فراوانی دارد که اگر بیان شود تاثیرگذاری بسیاری خواهد داشت. 

بنابراین گزارش در پایان این مراسم از خانواده شهدا تقدیر به عمل آمد.

علاقه مندان می توانند رادیو انقلاب را علاوه بر موج اف ام ۹۵.۵ و همچنین از طریق تارنمای رادیو انقلاب دریافت کنند.

انتهای پیام/

رادیو

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها