عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تحریم آستان قدس رضوی توسط آمریکا گفت: دشمنی اصلی آمریکا با مردم ایران است و چشمِ دیدن هیچ‌گونه نعمتی را برای مردم ایران ندارند.

آمریکا داروهای ضروری را هم از ما دریغ کرد/ تحریم آستان قدس عمق حماقت آمریکاست

به گزارش قدس آنلاین حجت‌الاسلام محمدرضا حاج ابوالقاسم در گفت‌وگو با تسنیم  با اشاره به اقدام موهن دولت آمریکا در قرار دادن نام آستان قدس رضوی و تولیت این آستان مقدس در فهرست تحریم‌های خود، اظهار داشت: آستان قدس رضوی که توفیق خدمت به حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را دارا است و در زمره اصلی ترین مراکز فرهنگی کشور محسوب می‌شود، وجهه همتش توسعه فرهنگ دینی و تشیع و فرهنگی نورانی رضوی و حرکت در جهت برطرف کردن مشکلات هموطنان و پاسخگویی به نیازهای آنان بوده از این رو، باید این آستان را جزء نهادهای مهم فرهنگی به شمار آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از دیگر سو، دولت آمریکا که با هیچ فعالیتی از نهادهای جمهوری اسلامی ایران سازگاری ندارد، در حماقت دیگر خود نام آستان قدس رضوی و تولیت آن را در لیست تحریم‌های خود قرار داده؛ این تحریم نشانگر مخالفت این رژیم ددمنش با هرگونه خدمت سازنده به ملت شریف ایران است اینها حتی به کسانی که در عرصه فرهنگ توفیق دارند، رحم نمی‌کنند و با این اقدامات عمق عداوت و اوج حماقت خود را به نمایش می‌گذارند.

وی تصریح کرد: باید با این اقدام دولت آمریکا، بیدارتر و هوشیارتر شویم و بدانیم دلبستن به چنین موجوداتی کاری نابخردانه است و با قطع امید از هرگونه کمک از جانب آنها برای حل مسائل کشورمان تلاش و تکیه و اعتمادمان را از غرب به ظرفیت‌های داخلی منتقل کنیم و با حمایت از نیروهای درونی و انسجام ظرفیت‌های داخلی، اقتدار بارزش را در مقابل زیاده خواهی دولت مستکبر آمریکا ایجاد کنیم.

حاج ابوالقاسم درباره وجهی از رذالت آمریکا که در تحریم آستان قدس خود را نشان داده گفت: دشمنی اصلی آمریکا با مردم ایران است و چشم دیدن هیچ گونه نعمتی را برای مردم ایران ندارند با این تحریم خواستند ضربه‌ای به برخی خادمان فرهنگی که مایه امنیت و آرامش ملت ایران هستند، بزنند. مراکز دینی و عتبات مقدسه مهمترین پناه مردم در مشکلات و سختی ها و مایه آرامش خاطر مردم و وسیله و زمینه ای برای بالا بردن آستانه تحمل آنها هستند.

رئیس پژوهشگاه فقه نظام اضافه کرد: از این رو، دشمنانی که مردم را از داروهای ضروری و حیاتی محروم می‌کنند و اجازه دسترسی به وسایل و لوازم اصلی برای برطرف کردن مشکلات را به مسئولان ما نمی‌دهند، نسبت به آرامش و امنیت فرهنگی ما نیز چنین رفتاری را دارند و اجازه تامین امنیت و آرامش معنوی برای مردم را نمی‌دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه 32 سوره مبارکه توبه که می‌فرماید: «یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَی اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ؛ آنها می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند؛ ولی خدا جز این نمی‌خواهد که نور خود را کامل کند، هر چند کافران ناخشنود باشند!»، خاطرنشان کرد: مراکزی همچون آستان قدس رضوی برگرفته از نور الهی است و نور الهی با تلاش ددمنشانه دشمن خاموش نشده و هر چه بگذرد این نور تلالو و توسعه بیشتری می یابد و هر چه می گذرد اقبال مردم به آستان قدس رضوی بیشتر می‌شود.

برچسب‌ها