صادق اشرفی با اشاره به اینکه سالن‌های سینما به دلیل رعایت پروتکل‌ها هیچ مشکلی ندارند و اتفاقاً یکی از مکان‌های بسیار کم‌خطر محسوب می‌شوند، گفت: جشنواره فیلم فجر از نظر تبلیغی و جایگاهی که دارد باعث می‌شود سینماها فعالیتشان را از سر بگیرند و به آنها رونق می‌بخشد.

سینماها برای میزبانی از مردم آماده‌اند/ جشنواره فجر رونق را به سالن‌ها بازمی‌گرداند

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، با نزدیک شدن به ایام برپایی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، دیگر تکلیف سناریوهای مورد نظر دبیر جشنواره برای این دوره روشن شد. جشنواره‌ای که صرفاً برای داوران نیست و حضور اهالی رسانه را هم در کنار خود خواهد داشت و به تازگی به سینماهای مردمی هم چراغ سبز نشان داده است. 

روز گذشته کیانوش جهانپور، رئیس مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از امکان فعالیت سینماهای مردمی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر خبر داد. سومین سناریویی که به گفته دبیر جشنواره در برنامه گنجانده شده بود و قرار بر این بود اگر تا زمان برپایی جشنواره شرایط مساعدتر از پیش شود و ستاد ملی مقابله با کرونا امکان حضور مردم در فجر را بلامانع بداند، این سناریو یعنی اکران مردمی فجر را هم عملی کنند.

اما سینماها که نزدیک به یک سال است به درستی رنگ مخاطب را به خود ندیده‌اند، شاید با این خبر جان دوباره‌ای بگیرند و این بار پرشورتر از دفعات متعدد بازگشایی و بسته شدن، میزبان مخاطبانشان باشند.

محمد قاصد اشرفی، رییس هیات‌مدیره انجمن سینماداران در واکنش به افزوده شدن بخش سینمای مردمی به جشنواره امسال می‌گوید: براساس خبرهای منتشر شده قرار است امسال در جشنواره سینماهای مردمی هم داشته باشیم، اما هنوز سینماها کاندیدا نشده‌اند. معمولاً جشنواره این انتخاب را انجام می‌دهد و هرساله یک سری از سالن‌های سینمایی هستند که به عنوان سینمای مردمی در جشنواره حضور دارند، مگر این که سالن‌های جدیدی هم باشند که به این جدول افزوده شوند.

افتتاح سالن‌های جدید سینمایی در آستانه جشنواره فجر

وی درباره سالن‌های جدید یا در آستانه افتتاح اظهار کرد: امروز صبح همراه با اعضای کمیسیون بند ۵ از یک پردیس سینمایی در مجتمع هدیش واقع در پاسداران بازدید کردیم. این پردیس ۶ سالن دارد که به زودی افتتاح و تا زمان برپایی جشنواره فیلم فجر راه‌اندازی خواهد شد. اتفاقاً سالن‌های بسیار خوبی در هدیش ساخته شده و سالن‌هایی با ظرفیت‌های ۴۵ تا ۱۵۰ نفری دارد. به جز سالن‎های سینمایی که در مجتمع هدیش افتتاح خواهند شد، سینما لوتوس در نازی آباد را هم داریم و تا جایی که اطلاع دارم آن سینما هم آمادگی دارد تا موعد مقرر جشنواره فیلم فجر افتتاح شود.

مدیر سینما ماندانا با اشاره به این که باید تعداد سینماها برای نمایش فیلم‌های جشنواره بیشتر شوند و با توجه به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم از سینماهای بیشتری استفاده و فاصله اجتماعی را به خوبی حفظ کنیم؛ تصریح کرد: با توجه به ظرفیت سینماها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سالن‌های سینما هیچ مشکلی ندارند و اتفاقاً یکی از مکان‌های بسیار کم‌خطر محسوب می‌شوند. تقریباً ۱۱ ماه است که سینما تعطیل است و اگر تعدادی از سالن‌ها برای نمایش فیلم‌های جشنواره بازگشایی شوند، قطعاً به رونق آنها کمک خواهد شد.

رئیس انجمن سینماداران با اشاره به اینکه تمام سالن‌های سینمایی موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند، گفت: از این نظر به مردم اطمینان خاطر می‌دهم که رعایت بهداشت در سینماها بسیار بالاست و هربار که سالن تخلیه می‌شود صندلی‌ها ضدعفونی می‌شوند، همچنین فاصله بین افراد چیزی در حدود ۷ ـ۸ متر است و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد. اتفاقاً به همین دلیل هم از ابتدا موافق تعطیلی سالن‌ها نبودم، اما این تصمیم ستاد ملی مقابه با کرونا بود و طبیعتاً سلامتی مردم برای ما در الویت است.

جشنواره فیلم فجر می‌تواند به سینماها رونق ببخشد

وی درباره آمادگی پردیس‌ها و سالن‌های سینمایی برای میزبانی از مردم در «فجر ۳۹» اظهار کرد: سینماها برای میزبانی از مردم مشکلی ندارند. در این دوران بسیاری از سینماداران سالن‌ها را باز کردند و بسیاری دیگر به دلیل وضعیت اقتصادی نتوانستند سالن‌هایشان را بازگشایی کنند. در حال حاضر هم فقط یک فیلم اکران شده است و بسیاری به دلیل نبود فیلم و ناتوانی در پرداخت حقوق کارکنان سینما از بازگشایی سالن‌ها خودداری می‌کنند، اما قطعاً جشنواره فیلم فجر می‌تواند به سینماها رونق ببخشد.

قاصد اشرفی با اشاره به استقبال سینماداران از اکران فیلم‌های جشنواره گفت: متاسفانه در بحران کرونا سینماداران تنها صنفی هستند که آسیب جدی دیدند و هیچ کس هم به این موضوع توجهی نمی‌کند. ما از نمایش فیلم‌های جشنواره در سینماهای مردمی استقبال می‌کنیم و خوشحالیم اگر این بازگشایی گسترده همراه با جشنواره فجر اتفاق بیفتد. جشنواره فیلم فجر از نظر تبلیغی و جایگاهی که دارد می‌تواند باعث شود سینماها فعالیتشان را از سر بگیرند و در آینده باعث رونق آنها شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها