۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 736965

وقتی در دقایق پایانی بازی پرسپولیس – فولاد داور چهارم تابلو تعویض سید جلال حسینی را بالای سر برد، برخی هواداران سرخپوشان تصور کردند یحیی گل محمدی به واسطه مدیریت زمان تصمیم به تعویض کاپیتان پرسپولیس گرفته اما پس از بازی مشخص شد سید جلال حسینی به واسطه مصدومیت از بازی خارج شده است!

پرسپولیس بدون سد دفاعی

کادر فنی پرسپولیس امیدوار بود مشکل حسینی جدی نباشد، اما پس از بررسی‌های پزشکی مشخص شد سیدجلال به احتمال فراوان تا سه هفته از همراهی پرسپولیس محروم خواهد بود. در کنار این اتفاق مصدومیت حسین کنعانی زادگان نیز مزید برعلت شد تا دغدغه‌های یحیی گل محمدی دو چندان شود و بحران در خط دفاع پرسپولیس دوچندان شود.

بدون دفاع وسط

حالا و با قطعی شدن غیبت دو مهره کلیدی خط دفاع پرسپولیس در سه بازی پیش رو این پرسش برای هواداران به وجود آمده که یحیی برای ترمیم خط دفاعی خود قصد دارد از کدام یک از بازیکنان استفاده کند.پیش بینی می‌شود در بازی‌های پیش رو به ویژه دیدار با آلومینیوم اراک،سید احسان حسینی فرصت حضور در ترکیب ثابت پرسپولیس را تجربه کند و در کنار او بازیکنانی چون مهدی شیری یا محمد انصاری در خط دفاع پرسپولیس حاضر شوند هر چند که آن‌ها همانند حسینی و کنعانی زادگان مدافعان اطمینان بخشی نیستند، ولی یحیی برای محافظت از دروازه حامد لک مجبور است روی توانمندی حداقلی آن‌ها حساب باز کند.

توفیق اجباری گل محمدی در این بازی از نگاه کارشناسان فنی می‌تواند محک جدی برای مدافعان نیمکت نشین پرسپولیس باشد،هرچند که ممکن است این محک به ضرر پرسپولیس تمام شود و آمار خوب مدافعان این تیم در ۹ بازی اخیر از بین برود. با این حال گفته می‌شود یحیی در جریان تمرینات روزهای اخیر خود برنامه تمرینی ویژه‌ای را برای سه‌مدافع نیمکت نشین خود طراحی کرده تا آن‌ها از هر نظر آماده بازی شوند.

مأموریت به فیزیوتراپ

در همین حین سرمربی سرخ‌ها برای برطرف کردن خلأ موجود در خط دفاعی تیمش به اعظم، فیزیوتراپ پرسپولیس مأموریت داد برای بهبود سریع‌تر کنعانی زادگان برنامه‌ریزی مجزایی انجام دهند تا او زودتر از موعد به ترکیب پرسپولیس بازگردد تا احتمال آسیب پذیری در خط دفاع پرسپولیس کاهش یابد.بر همین اساس این بازیکن دیروز تحت نظر کادرپزشکی مراحل درمانی و فیزیوتراپی خود را پشت سر گذاشت.

کنعانی زادگان با سود بردن از تعطیلی تمرین پرسپولیس روز چهارشنبه راهی کلینیک پزشکی شد و طبق برنامه اعلامی از سوی کادرپزشکی فیزیوتراپی‌اش را دنبال کرد. او در انتظار پاسخ عکس‌برداری از مصدومیتش است تا در صورتی که مشکل آسیب دیدگی‌اش جدی نباشد، در تمرینات گروهی حاضر شود. 

خریدهای غیر منطقی

آرمان رمضانی، احسان پهلوان، حامد لک، سعید آقایی، علی شجاعی، عیسی آل کثیر، محمد شریفی، محمد مهدی مهدی خانی و میلاد سرلک ۹ بازیکنی هستند که از ابتدای فصل تا به امروز جذب شده اند آن هم در حالی که پرسپولیس چهره‌هایی چون محمد نادری، شجاع خلیل‌زاده و محسن ربیع خواه (هافبک دفاعی محبوب برانکو که قابلیت بازی در دفاع را داشت) را در پست دفاع از دست داده و باید در ازای از دست دادن سه مدافع که خصوصیات بازی در دفاع مرکزی را دارند بازیکنی با این خصوصیت جذب می‌شد. اما نگاهی به لیست جذب شده‌ها نشان می‌دهد که گل محمدی بیش از مدافع به دنبال جذب وینگر و مهاجم بوده و تنها سعید آقایی را به عنوان دفاع چپ جذب کرده است.البته جدایی شجاع خلیل زاده بعد از جذب هفت بازیکن جدید رقم خورد و به نوعی مربیان پرسپولیس را غافلگیر کرد اما تیمی که نادری و ربیع خواه را از دست داده بود و انصاری را هم نمی‌خواست (انصاری با اصرار هیئت مدیره در پرسپولیس ماند) بهتر بود یکی از سهمیه‌های خریدش را به مدافع اختصاص می‌داد.

رکورد منفی پرسپولیس در نقل‌وانتقالات

فدراسیون جهانی فوتبال در آستانه نقل و انتقالات تابستانی، گزارش در مورد نقل و انتقالات بین‌المللی سال ۲۰۲۰ ارائه کرده که در این بین نام پرسپولیس هم دیده می‌شود. در این گزارش و در بخش بیشترین خروجی‌ها در قاره آسیا، پرسپولیس به علت خروج هشت بازیکن از این باشگاه، همراه با ۱۰ تیم دیگر از جمله آدلاید یونایتد استرالیا، لوکوموتیو ازبکستان، اولسان هیوندای کره جنوبی و ... در صدر این فهرست قرار دارند.

برچسب‌ها