رئیس جامعة المصطفی العالمیه تحریم آستان قدس رضوی را خلاف قوانین بین‌المللی و انسانی دانست و گفت: باید چهره‌های مذهبی جهان با موضع‌گیری به موقع مانع بدعت‌گذاری چنین تصمیماتی علیه نهادهای مذهبی شوند.

تحریم آستان قدس رضوی خلاف قوانین بین‌المللی است/ لزوم موضع‌گیری چهره‌های مذهبی جهان

به گزارش قدس آنلاین، در پی تحریم اخیر آستان قدس رضوی و تولیت این آستان توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا، چهره‌های سیاسی، فرهنگی و مذهبی این اقدام بی شرمانه را که علیه ملجأ و پناه ایرانیان و شیعیان جهان صورت گرفت، محکوم کردند.

حجت‌الاسلام «علی عباسی» رئیس جامعه المصطفی العالمیه ضمن محکوم کردن این جنایت آمریکا، گفت: تحریم‌هایی که آمریکا به ویژه در سال‌های اخیر نسبت به اشخاص و نهادهای جمهوری اسلامی ایران اعمال می‌کند، نشان دهنده خوی استکباری و قلدرمآبی و در عین حال نمایانگر ضعف، عجز و استیصال دولت آمریکا در مقابل پیشرفت‌های ایران است.

آمریکا با هرشخص و نهاد موفق در جمهوری اسلامی دشمن است

وی ادامه داد: آمریکا با هر شخص و نهاد ایرانی که در عرصه اقتصاد، سیاست و فرهنگ پیشرفت داشته باشد، دشمنی ورزیده و آن را تحریم کرده است هر چند با این تحریم‌ها کاری از آنها ساخته نیست و راه به جایی نبرده‌اند.

تأثیر آستان قدس رضوی بر مردم جهان

عباسی با اشاره به جایگاه آستان قدس رضوی میان شیعیان و مستضعفان جهان گفت: در این میان آستان قدس رضوی هم به لحاظ معنوی و نیز در بعد فرهنگی، تأثیر مهمی نه فقط بر مردم ایران بلکه بر مردم جهان دارد، از این رو، اینکه نهادی معنوی دینی را تحریم کنند نشان دهنده کینه آنها نسبت به فرهنگ، معنویت و دین است که باید به ریشه‌های آن توجه و از سوی اشخاص و نهادهای دینی جهان محکوم شود چرا که این پدیده‌ای خطرناک است و نباید اجازه دهیم حرمت نهادهای دینی را با چنین جنایات و گستاخی‌هایی نشانه بروند.

وی درباره دلایلی که باعث شده نام آستان قدس رضوی و تولیت آن در لیست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گیرد، گفت: طبیعتاً مجموعه‌ای که خدمات فرهنگی، اجتماعی به مردم ایران می‌رساند مورد کینه آمریکا قرار دارد. البته علاوه بر کمک‌های مؤمنانه این آستان مقدس به بخشی از جامعه، اساساً وجود این مجموعه نورانی نقش مهم فرهنگی در ایران و در عرصه بین‌الملل دارد.

دلیل کینه ورزی آمریکا نسبت به آستان قدس رضوی

حجت‌الاسلام عباسی ادامه داد: کینه آمریکا نسبت به آستان قدس رضوی از حیث تأثیرگذاری معنوی است چون بعد استکبارستیزی را در مردم تقویت می‌کند و این مهم آنها آزار می‌دهد و می‌کوشند با تحت فشار قرار دادن مجموعه‌هایی از این دست مانع از گسترش و تعمیق چنین روحیه‌ای شوند، اما کاری جز نمایش استیصال خود نمی‌کنند.

رئیس جامعه المصطفی این تحریم را خلاف قوانین بین‌المللی و انسانی دانست و تأکید کرد: باید این اقدام را محکوم کنیم، اینکه آمریکایی‌ها آنقدر جسارت کنند و مجموعه دینی و با عظمتی مثل آستان قدس رضوی را تحریم کنند، بدعتی قبیح است و اقتضاء می‌کند شخصیت‌های دینی جهان در مقابل این پدیده موضع‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه اگر چه همه تحریم‌ها خلاف قوانین حقوق بشری و انسانی است اما تحریم آستان قدس رضوی مذموم‌تر است، گفت: این تحریم، دشمنی آشکار با دین و معنویت و فرهنگ یک ملت است و باید اشخاص و نهادها از داخل و خارج در محکومیت آن ابراز موضع کنند.

حجت‌الاسلام عباسی در پایان خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است این اقدامات در بیشتر موارد تأثیری نداشته، به ویژه آنکه در افتادن با نهادهای فرهنگی دستاوردی نداشته و نتیجه معکوس خواهد داشت و چهره ضددینی و ضدانسانی آمریکا را بیش از پیش آشکار می‌کند.

 منبع: فارس

انتهای پیام/


 

برچسب‌ها