فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری ۴ متهم سرقت‌های خیابانی در عملیات ضربتی کلانتری‌های ۱۹ و ۱۲ خبر داد.

دستگیری ۴ متهم سرقت‌های خیابانی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ عباس صارمی ساداتی گفت: سرقت‌های سریالی وسایل و قطعات خودرو در محدوده خیابان پنج تن و طبرسی مشهد به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد و طرح تشدید مقابله با سرقت در دستور کار پلیس قرار گرفت. 

فرمانده انتظامی مشهد افزود: تیم تجسس کلانتری ۱۹ شفا در اجرای این طرح با ردزنی خودروی پراید سفید رنگ که ۴ روز قبل در بلوار طبرسی به سرقت رفته بود وارد عمل شده و این خودرو را متوقف و یک متهم را دستگیر کردند. 

وی بیان کرد: متهم که مردی جوان است و به مواد مخدر صنعتی اعتیاد دارد در تحقیقات اولیه به پلیس گفت ۲ ماه قبل از زندان آزاد شده و یک خودروی دیگر نیز سرقت کرده است. 

صارمی ساداتی اظهار کرد: این متهم ادعا کرد به‌خاطر اینکه روزانه ۱۰۰ هزار تومان خرجی مواد مخدر دارد در محدوده خیابان پنج تن و طبرسی مرتکب ۲۰ فقره سرقت شده است. 

دست گردانندگان باند سرقت رو شد

فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: در حالی که طرح تشدید مقابله با سرقت در دستور کارپلیس قرار گرفته بود، تیم‌های تجسس کلانتری ۱۲ نیز با کنترل و مراقبت‌های پوششی یکی از عاملان دستبرد به مغازه‌ها را شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۲ با هماهنگی مقام قضایی متهم را دستگیر و در بازرسی مخفیگاه او مقادیری اموال سرقتی شامل ساعت، ابزار آلات و چرخ خیاطی کشف کردند. 

صارمی ساداتی عنوان کرد: متهم ۳۸ ساله که در برابر شواهد و ادله موجود راهی جز بیان حقیقت نمی‌دید در تحقیقات اولیه ادعا کرد با همدستی برادر ۳۳ ساله و یکی از دوستان ۳۵ ساله‌اش که به مواد مخدر معتاد و سابقه‌دار است با تخریب شیشه چند مغازه مرتکب سرقت می‌شدند. 

فرمانده انتظامی مشهد افزود: در پی این اعترافات، پلیس ۲ متهم دیگر پرونده را نیز دستگیر کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶ مالباخته در این پرونده شناسایی شده‌اند، گفت: بررسی پلیس حاکی از آن است این متهمان تعدادی از وسایل سرقتی را در سایت واسطه‌گر مجازی می‌فروخته‌اند.

صارمی اظهار کرد: تحقیقات  تیم تجسس کلانتری ۱۲ در این باره با دستور مقام قضایی ادامه دارد. 

فرمانده انتظامی مشهد یادآور شد: از شهروندان انتظار داریم مغازه‌ها، محل کار و محل سکونت و همچنین وسایل نقلیه خود را به تجهیزات بازدارنده از سرقت‌ها مجهز و به توصیه‌های پلیسی توجه داشته باشند تا فرصت سوءاستفاده برای سارقان فراهم نشود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها