علی علیپور روزهای سختی را در ماریتیمو تجربه می کند؛ او خیلی دیر به اردوی این تیم ملحق شد و تا به شرایط بازی در لیگ برتر پرتغال آشنا شود یک مصدومیت او را دوباره چند هفته ای از ترکیب تیم دور کرد.

علیپور: می‌خواهم از ماریتیمو به تیم ملی برگردم

قدس آنلاین: به گزارش "ورزش سه"، در روزهایی که برخی رسانه ها خبر از بازگشت این مهاجم به فوتبال ایران دادند با سخت کوشی بار دیگر شرایط بازی در ترکیب ماریتیمو پیدا کرد و در بازی با ویسنته به همراه تیمش پیروزی یک بر صفر را جشن گرفت. با علی علیپور دقایقی هم کلام شدیم تا از شرایط اینروزهایش با خبر شویم.

*علی شرایط اینروزهایت چطور است؛ به نظر می رسد بعد از مصدومیت دوباره شرایط بازی پیدا کردی؟


بله همین طور است. متاسفانه بعد از بازی با بلننسس در بازی جام حذفی مصدوم شدم و چهار هفته بازی نکردم. سه هفته در لیگ برتر و یک هفته در جام حذفی. کشاله پای چپم آسیب دید و حتی منجر به این شد که مدتی نتوانم با تیم تمرین کنم. اما اکنون شرایط خوب است. همزمان با تیم به صورت اختصاصی فیزیوتراپی می کنم. در بازی با وینسته دوباره به ترکیب تیم اضافه شدم و از دقیقه 65 برای تیم بازی کردم. البته هنوز صد در صد خوب نشدم. تو بعضی از حرکات از جمله پا انداختن و شوت زدن درد دارم. با این حال جای شکر وجود دارد که بار دیگر شرایط تمرین پیدا کردم. برای بازیکن تمرین نکردن خیلی سخت است و ذهن را مشغول می کند. در مجموع می توانم این طور بگویم شرایط خوب پیش می رود.

*کمی از سطح فنی لیگ برتر پرتغال برایمان بگو و اینکه چرا کمی دیر به ترکیب تیم ثابت تیم راه پیدا کردی؟

تیم های سطح بالا و خوبی در لیگ برتر پرتغال حضور دارند. تیم های چون پورتو – بنفیکا – براگا و اسپورتینگ. در میانه های جدول هم رقابت سخت است. تیم هایی چون ماریتیمو و گیمارش با هم رقابت تنگاتنگی دارند و در مجموع می توانم بگویم سطخ فنی لیگ برتر پرتغال بالاست. اما در پاسخ به سوالتان که چرا دیر به ترکیب تیم ثابت تیم راه پیدا کردم این بود که هفته چهارم بود که به اردوی تیم ملحق شدم. زمان برد تا از نظر فرهنگی با شرایط تیم وفق پیدا کنم. باید زبان یاد می گرفتم و با بقیه بازیکنان تیم ارتباط برقرار می کردم و به این ها آشنایی با تاکتیک تیم را هم اضافه کنید. خیلی سخت بود اما با سختکوشی سعی کردم این راه را دنبال کنم. بعد از چند هفته در بازی با بلننسس در ترکیب ثابت تیم به میدان رفتم و همه چیز خوب پیش رفت چون تلاش های من در این بازی موجب شد تیم یک بر صفر برنده شود و یک بازیکن حریف هم از زمین بازی اخراج شود و مربی جدید تیم که از هفته هشتم نهم به اردوی تیم ملحق شده بود از بازی من ابراز رضایت کرد. اما متاسفانه در بازی جام حذفی مصدوم شدم و چهار هفته ای دوباره از ترکیب تیم دور شدم. اما اکنون شرایط خوب پیش می رود. من به فرصت های از دست رفته خیلی فکر نمی کنم. نگاه امیدوارانه به آینده دارم. در بازی آخر با ویسنته به عنوان اولین مهره جانشین وارد میدان شدم در حالی که هنوز خوب خوب نشده ام. این نشان می دهد همه چیز برای من خوب پیش می رود و می توانم به آینده امیدوار باشم.

*علی علیپور چه آینده ای را برای خود در لیگ برتر پرتغال متصور است؟


من یکی از نمایندگاه فوتبال ایران در لیگ برتر پرتغال هستم. روزی که به اینجا آمدم ابتدا هدفم این بود که به ترکیب ثابت تیم راه پیدا کنم که این اتفاق بعد از چند هفته برای من رخ داد. بعد از مصدومیت تلاش کردم که دوباره شرایط بازی پیدا کنم که این اتفاق برای  من رقم خورد. در بازی با ویسنته یک فرصت خوب گلزنی داشتم که متاسفانه از دست رفت. تلاش من این است که مصدومیتم به طور کامل خوب شود و در بازی آینده فیکس به میدان بروم و برای تیمم گل بزنم. الان تمام هدفم ارایه عملکرد خوب در بازی بعدی است و بازی به بازی پیش می روم. هدف های بزرگی دارم و برای رسیدن به هدف سخت تلاش می کنم اما واقعیت این است همیشه در زندگی ام آهسته آهسته جلو رفته ام.

*با مهدی طارمی همبازی ات در تماس هستی؟


بله. او یکی از دوستان خوب من بشمار می رود و خوشحالم که در ترکیب پورتو جا افتاده و خوب گل می زند. نمایش خوب او باعث بالا رفتن اعتبار فوتبال ایران در اینجا شده است. دیگر بازیکنان ایرانی هم که در اینجا حضور دارند از جمله خود من تلاش می کنیم نماینده های شایسته ای برای فوتبال ایران باشیم و سخت تلاش می کنیم. کار بسیار سخت است اما به شخصه با توجه به روحیه سختکوشی که از خود سراغ دارم شک ندارم در نهایت موفق خواهم شد.


*علی تعارف رقبای سرسختی در تیم ملی داری؟ آیا به بازگشت دوباره به اردوی تیم ملی فکر می کنی؟


چرا که نه. شما می دانید من از چه روستایی به فوتبال ایران معرفی شدم و در تیم بزرگ پرسپولیس بازی کردم. این ها به خاطر لطف خداوند و تلاش و سختکوشی ام بوده و باز هم به این مسیر ادامه می دهم. دوستان و رقبای خوبی در تیم ملی دارم که همگی جز بهترین ها هستند. همه با هم دوست هستم و رقابت می کنیم و در نهایت اسکوچیچ است که تصمیم می گیرد کدام بازیکن دعوت شود و کدام بازیکن بازی کند. جای خوشحالی برای همه ما است که او به دقت همه ما را زیر نظر دارد. تنها کاری که از دست من ساخته است که سخت تلاش کنم. اگر به اردوی تیم ملی دعوت شوم با همین روحیه در اردوی تیم ملی حاضر می شوم و اگر دعوت نشوم مثل همیشه برای تیم ملی آرزوی موفقیت می کنم. امیدوارم بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت دوباره در ترکیب ثابت مارتیمو به میدان بروم و اینبار موفق به گلزنی برای تیم شوم. و در ادامه به طور حتم یکی از انگیزه های من حضور در اردوی تیم ملی و کمک به تیم ملی خواهم بود. همیشه یک از بزرگ ترین آرزوهایم دعوت به اردوی تیم ملی و بازی در تیم ملی بوده است و هنوز این آرزو در وجود من مثل روز اول زنده است.

*و حرف آخر...

آرزو می کنم هر چه زودتر مهرداد میناوند و علی انصاریان از شر ویروس کرونا خلاص شوند و به خانه برگردند. و هم چنیم آقای مهاجرانی سرمربی اسبق تیم ملی که حق بزرگی به گردن فوتبال ایران دارند. دوست دارم همه مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی درگیر این ویروس نشوند و در صحت و سلامت زندگی کنند. امیدوارم در روزهای آتی با گلزنی ام برای ماریتیمو همه مردم ایران را خوشحال کنم.

برچسب‌ها